Helgen i korthet

Ja det har varit en väldigt trevlig helg faktis!

Fredagen var det lugnt på förmiddagen och eftermiddagen. På kvällen sen så var det lydnads tävling i Bro, så jag och Cula åkte dit för att kika och träna lite. En kompis som gick hundsportgymnasiet var där och tävlade 3an, och de fick ett första pris! Man blev inte så lite tävlingssugen när man kikade på alla som tävlade ;)
När jag kom hem därifrån så drack jag lite vin (blandat med fruktsoda) och isgrogg, samtidigt som jag kikade på så ska det låta på datorn. När det var slut så poppade jag lite popcorn och kikade på cry baby .

Lördagen började med att jag åkte till Barkarby och maskinexpo, träffade Johan från sälen och några av hans kompisar. Sen for jag hem och städade lite innan jag igen for till Sthlm, men till Mälarhöjden (säkert fel stavat) på andra sidan stan. Där hämtade jag pappa. Så han kom hem till mig så åt vi väldigt gott (han lagade maten och jag kikade på typ). Det är så man gör nu för tiden, man bjuder hem folk på mat så får de fixa maten själva :P Det var skagenröra till förrätt, älgkött och klyftisar till varmrätt. Och älgkötten var så mört och fint så det riktigt smalt i munnen! Sen tog vi en promenad med hundarna, så då fick vi se lite hjortar, några rådjur och en räv, men vildsvinen hade gömt sig. Vi avslutade kvällen med glass innan jag skjutsade tillbaka pappa till hotellet. Världens bästa pappa <3

Söndag gick jag upp tidigt och duschade och sen for jag till Segersta för avslutning av hundkursen som varit där. Var en trevlig dag och Lattja fick vara med på kursen. Sen när det vart grillning så fick Alice komma ut, så hon fick lite korv :) Cula fick också komma ut och bada lite, även apportera en dummy i vattnet.
Vi for hem till Toresta när allt var slut och åt lite, innan det åter var dags att bege sig fast nu till Enköping. Så jag stuvade in Cula i bilen och sen for jag. Först när vi kom dit så körde vi agility, och gud vad fint det gick! Hon lär sig snabbt tjejen :) Sen var det lydnadsträning och det såg riktigt fint ut! Behöver jobba lite på koncentrationen lite. Vi har lite saker att träna på! När allt var slut så for vi hem, så nu har jag iaf två trötta tjejor. Lattja hade kunnat göra lite mer :P

Det var helgen i korthet.

Nu ska jag sova, skola imorgon! Veckan är fullplanerad, få se hur jag ska hinna med allt med det ska nog gå :) Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0