Den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge?

Ja nu var det väääldigt länge sen som jag uppdaterade bloggen, har ju varit på praktik i 5v och sen har jag inte haft lust eller ork. Men nu tänkte jag ta tag i det här!

Kan börja med praktiken! Och den var väldigt lärorik, har haft en trevlig tid där och lärt känna många nya människor. Har lärt mig mycket om vildsvinen och hundträningen kring dom, för de är ändå här för att stanna, så då är det bäst att passa på att lära sig så mycket som möjligt! Lattja har också fått träna, hur mycket som helst! Och hon har utvecklats väldigt mycket på de här veckorna, min älskade tös <3 Så hon kommer nog att sakna det ställe väldigt väldigt mycket.
  Jag har fått göra väldigt mycket olika saker där, och det har varit trevligt! Har nästan alltid haft trevligt sällskap av Carro eller någon annan. Och dagarna/veckorna gick fort, alldeles för fort. Men samtidigt var det skönt att komma tillbaka till Bro.

Över påsk så åkte jag upp till Venjan, en resa på 38mil och 4½timme dit och 5 timmar tillbaka. Var så fantastiskt underbart att få komma hem till världens bästa by <3 Åkte hem på onsdag och tillbaka till praktiken på måndag, så det vart några dagar hemma!

När jag kom hem på onsdagen så hade Ida fixat piroger, väldigt goda :) Sen tog vi en lång promenad med Cula. Torsdagen började jag med att ta en promenad med alla hundarna till Farmor, fick höra av mamma sen att hon inte kan förstå hur jag orkar ta alla 4 hundar, men vill man så kan man  ^^ Efter det for jag till Mora och mötte upp Sandra, och lite shopping + klippning hos Miranda.
Hem och vara med på en tjejkväll med massa trevliga kvinnor att prata och skratta med, många som man inte sett på länge! Vart ganska sent, la mig vid 4 ungefär.

Fredag var det en promenad med Sara och Theo som gällde, sen så hem och umgås med familjen inkl mormor + moster, Jesper och lilla Adam som kom. Underbar mat bjöds det på! Sen kom Robert till oss och vi gick till Sassa för att sedan fortsätta upp till stutt där det var kalas! Hos Sara :) Väldigt trevligt! Jag tog sällskap med Johannes och Robert hem, eller ja iaf en bit på väg, våra vägar delades vid korsningen :P Sen kom Sandra så vi tog oss lite kvällsmat och pratade lite. I säng strax efter 5.

Lördag var det fest igen på kvällen, denna gången hos Johannes. Cula fick följa med på kalas och fick massa korv och mumsigt :) Sen bjöds det på cheesburgare från Mc donalds, som Johannes fixat, inte mindre än 50 st! Jag lyckades smälla i mig 3-4st, var väldigt mumsigt ;) Var en mycket trevlig kväll! Hemma runt halv 4, även Lill Ida fick följa med :)

Söndag var lugn, då tog jag och Cula oss en promenad upp till Vickan och bjöd in oss själva på lunch. Sen hem igen. Kvällen bjöds på grillat (som jag önskat).

Det var en fantastisk helg! Och jag ville inte åka därifrån på måndagen, tog emot så inåt helvete.... Önskade första biten att bilen skulle gå sönder så jag fick vara hemma ett tag till eller att något annat skulle hända. Men inget hände, så jag fick allt fortsätta bilfärden tillbaka till praktiken.

Var förresten till Smultronstället för första gången för några veckor sen, var där på premiäröppningen, och dit ska jag absolut åka fler gånger!! När jag kom dit så hade jag ju självklart Cula och Lattja med mig, och de var så varmt välkomna. Vi vart visade till ett bord i hörnet och fick en meny. jag beställde en glass bestående av vanilj och chokladglass med vit choklad och chokladsås! Sååå fantastiskt god! Även hundarna fick varsin glass, gratis :)


På tal om vårkänslor, i år har mina vårkänslor bestått av hemlängtan, har nog aldrig längtat hem så mycket som denna vår! Vet inte varför... Har haft underbara Ida här på besök över natten, vi har haft det väldigt mysigt! Ätit god mat, druckit gott och haft en hel del att prata om - girltalk you know ;) Precis vad jag behövde! Tack Ida! <3 Och nu när hon åkte så drabbades jag av en plötslig tomhet, kände mig väldigt ensam, och längtade extra mycket hem till Venjan! Det är inte lite hemlängtan heller uten det är mycket stor hemlängtan! Vill hem till Venjan <3

Vart ett långt inlägg! Har ändrat min blogg och fått den lite mer "vårig" nu.

Avslutar med en fantastisk låt som jag har suttit och lipat till nu efter att Ida åkte, släppte verkligen på alla känslor då, för att få ut skiten och hoppas att det ska bli bättre! Men som sagt, nu längtar jag hem ännu mer... Men snart så, snart!



På återseende! Ganska snart skulle jag tro ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0