Tävlingssdebut med Cula!

Ja idag gjorde jag och Cula våran tävlingsdebut i lydnadsklass 1. Tävlingen var i Vällingby, det var inte så svårt att hitta dit bara man fick en bra vägbeskrivning. Klockan 11 hade vi samling och jag och Cula åkte dit så vi var där till halv 11 ungefär, så då hade vi lite tid till godo :)

Jag drog startnummer 4. Skriver upp momenten, poängen, domarens kommentar och mina kommentarer här nedanför.

Plattsliggning - 8  Ingen kommentar från domaren, men jag fick lov att säga ligg 2ggr, sen så hade hon rört på sig när jag gick ifrån henne. Jag är glad att hon låg kvar.

Tandvisning - 10

Fria följet - 5  Slarvig sväng, bitvis fel sida. Efter att vi gjort vänster om halt, och börjar gå, så av någon anledning (fråga mig inte varför) så hamnar Cula bakom mig. Men när vi gör helt om så hamnar hon rätt. Bortsett från det gick hon riktigt fint! Så fint brukar hon inte ens gå på träning ;)

Läggande under gång - 0 Ligger ej. Hon vart lite fundersam när jag sa ligg och följde med mig en bit och då sa jag ligg igen och då la hon sig. Men då var det redan försent.

Inkallning - 8 Slår mot föraren, sned avslut. Cula brukar dutta på mig när hon kommer på inkallning, lyfta lite på jackan typ. Men idag var det full fart in och slog till ordentligt! Hehe är glad för att jag inte är kille ;) Det hade gjort jävligt ont!

Ställande under gång - 6,5 Möter. Hon stannade riktigt fint. Sen när jag går tillbaka så ville hon inte stå kvar hela tiden, och när jag ställer mig bredvid henne så sätter hon sig. Vi har inte ens tränat på sättandet när jag kört stanna. Men annars såg det fint ut :9

Apportering - 10  Det vi tragglat med mest pga tugg, tagit den för tidigt och inte viljan att sitta still med den i munnen. Men idag funkade det! Så duktig! :)

Hopp över hinder - 9 något vid avslut. Vet inte vad han menar med det, men hon gjorde det riktigt fint!
 
Helhet - 7,5
Summa 133 poäng = ett 3e pris. Nästa gång går det bättre! Det här var bra träning och nu vet vi vad vi måste träna mer på :)

Glömde även att säga att det var en bekant till Dessi, som är malle uppfödare, som tyckte att det såg bra ut när jag och Cula tävlade. Sånt är alltid kul att höra!! :D

Ja både Dessi och Yessica var där, som stöd ^^ Bra stöd!! Dessi var även bärare av alla leksaker och dylikt som jag hade i träningsvästen ;)



Skriver mer en annan dag!
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Fredde

Du e så duktig med träning och tävling.

Lycka till i fortsättningen :-)

FREDDE

2011-03-19 @ 16:45:46
URL: http://www.skogsstugan.com
Postat av: Linda

Å va kul. Ni är duktiga snart har ni 1 pris de vet vi ;)



Pussa Culan o ge henne nått mumsigt :P



KRAM

2011-03-19 @ 18:43:47
URL: http://www.settersig.cybersite.nu
Postat av: Karro

Hej! Kul med debut och bra med en egen hejarklack ;) Ser framemot att få läsa om mer tävlingar här framöver :D

2011-03-22 @ 10:48:23
URL: http://vattensafir.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0