Omotiverad

Ja jag känner mig totalt omotiverad till det mesta just nu, vill bara ligga i soffan läsa en bok eller se på film. Har känt så till och från i några veckors tid just nu. När man ska börja drabbas av vårkänslor så drabbas jag av en "depp" period i stället :P Känns ju väldigt motiverande eller inte. Men ser framemot imorgon kväll då jag ska till Segersta och gå en hundförarutbildning! Ska bli väldigt kul :) Så det är min motivation just nu...

Vill även tacka alla vänner som har grattat och stöttat mig efter tävlingsdebuten. Kan ju säga att jag åkte till tävlingen med rätt inställning, att se det som en träning. Och jag var inte ett alls särskilt nervös efter platsliggningen. Men sen efteråt så var jag väldigt besviken iaf, ville ju såklart att vi skulle ha fått ett första pris, och att alla skulle tycka vi var duktiga då. Hehe den här prestationsångesten man har. Vill tacka Dessi som var där och "hjälpte" mig ur situtionen och sa possitiva saker, hon var en klippa! Sen efter att jag pratat med Fredde så kändes det bra igen. Direkt efter tävlingen hade jag kunnat sagt att jag inte var nöjd, efter att Dessi pratat med mig där så hade jag kunnat sagt ganska nöjd. På kvällen efter alla lovord och grattis så kunde jag säga att jag var jättenöjd över våran prestation! Så tack alla :)

Jag går och längtar tills praktiken ska dra igång, det är en stor motivationskälla i mitt liv just nu. Ska bli riktigt kul och lärorikt att åka till Mamima, hoppas jag iaf :) Sen är även praktiken för hösten klar! Så den längtar jag också till. Jag får försöka plocka ut godbitarna i mitt liv och försöka få motivationen på dom, men det är inte alltid så lätt.

Behöver börja kika på ett sommarjobb med, ska på rekryteringsmöte på FHTE på söndag, så jag hoppas att möjligheten att jobba i sommar finns! Annars vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Bara det löser sig så tror jag en stor sten kommer lätta från mitt hjärta. Så håll tummarna för att det går min väg :)

Ska nog göra något nu som jag gillar och känner lite motivation till! Nämligen baka :D Me like that. Ska nog göra en fransk chokladtårta, har jag att smaska på ikväll samtidigt jag ser en film eller två :)

Jo jag längtar till jakten med! Att få ut och spåra gris med Lattja, lägga viltspår för Brallan. Sen när det börjar bli dags för att släppa Lattja igen. Längtar som en tok på att jakt säsongen ska dra igång! Men den har ju nyss slutat så det kommer ju att ta ett tag tyvärr, fast jag hoppas att tiden kommer gå snabbt! Har ju ett mål med Brallan att försöka få henne till Viltspårschampion i år, ska jobba så hårt som jag kan för att uppnå det målet! Då kan jag ju ha användning för Alice, mer än som säng och soffvärmare ;) Det jobbet sköter hon annars väldigt bra! Bättre än någon av mina andra hundar. Min stora skrutt <3

Nej baka var det. Jag hoppas för att jag ska få upp motivationen för att skriva lite oftare i bloggen. Det är ju alltid skönt att få skriva av sig lite! :)


Söta Aice och Cula :)

Hörs!
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Dessi, Diego & Spirit

Ja man får väl tacka så mycket!

Som du vet redan så är du och Cula jätte duktiga!!

Det är roligt att coacha och stötta när du har mål och tankar om era framfarter på tävlings banorna!



GRATTIS än en gång från "gul ligan" & Dessi

2011-03-23 @ 19:17:01
URL: http://desiretroeng.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0