Grattis Alice Brallis! :)

Ja idag fyller Brallan 2 år! Mina stora tös. Och jag tror att hon är ganska nöjd med sin dag. I maten fick hon lite havregrynsgröt. Slängde in vovvarna i bilen och åkte till Bålsta. In på arken Zoo och köpte några ben och lite hundkex. Sen till Bålsta zoo, där köpte jag hundmat då de hade kampanj på Iams hundfoder. Tänkte ha det till hundarna när jag är på praktik, drygt att hålla på och fixa med färskfoder när man är på praktik. Sen köpte jag 3 märgben. Alice fick följa med in i båda affärerna och fick mycket klapp och uppmärksamhet, så hon var nöjd ;)

Hem och satte ut hundarna i linor på trappan och gav de varsitt märgben. Men efter en stund så vill Alice komma in, för det blåste alldeles för kallt ute! Så hon fick ta sitt ben med sig in :) Sen har hon fått lite ris, grädde, våfflor och annat smaskigt. Hon fick även dra lite däck på promenaden och nu är det mys i soffan som gäller :) Så jag tror hon är nöjd med sin dag!

Då jag gick min promenad så såg vi 10 rådjur, eller jag och Alice såg dom Cula såg nada. Som vanligt ;) Men det är bara bra! Vill inte att hon ska jaga...

Har även kännt att jag är alldeles för sockerberoende så nu på kvällskvisten så har jag gjort en fruktsallad som jag ska ha och smaska på i helgen! Har även köpt lite mörk choklad så jag kan ta en bit efter maten, då det mesta sockersuget brukar komma. Så nu ska det bli ordning på livet!!

Då jag skulle skaka grädde till fruktsalladen (orkade inte vispa), så då går det lilla locket helt plötsligt upp och det skvätter ut grädde på golvet, i mitt hår och hela mig. Jag som duschade igår, men det märks inte nu kan jag säga :P Hundarna fick slicka upp det mesta av grädden på golvet, mina kläder och i mitt hår. Men måste tvätta imorgon och duscha iaf :P

Bilder!

Lilla Brallan som lite skrutt hos uppfödaren :)


Finns det nå sötare än en GD bäbis?? ^^

Söta Brallan

På väg hem från Ånge

Brallan med en leksak, och öronen på sne ;)

Så här liten skulle hon varit jämt ;)

Mys i knät!

Lite nyare bilder.

Alice häromdagen, stor fin tös :)

Min svarta snygging!

Bilderna på mig, som jag bjuder på ;)

Ja finns väl inte så mycket att säga ;)

hade lite mer på längre ner på benet, men svårt det där med utlösare på kamera :P

Vart lite grädde kvar till fruktsalladen med! :)

Så där lite bilder och uppdatering! Nu blir det nog en film, vet inte riktigt vilken bara. Får se vad jag väljer!
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Sara Hedenström

Fina korkade Alice :)

2011-03-25 @ 21:56:11
URL: http://sarahedenstrom.blogspot.com
Postat av: Karro

Vad skulle de vara bra för? ;) Grädde ska man ha i fruktsalladen. :P

2011-03-28 @ 10:37:20
URL: http://vattensafir.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0