Skolmästerskapet

Ja idag har det varit skolmästerskap, går tyvärr lite långt mellan blogginläggen men har inte haft tid eller ork. Men nu tänkte jag ta tag i det hela :)

Helgen har spenderats i Venjan, en väldigt trevlig helg som bjöd på fiske, utgång i mora, umgås med familj och vänner. En uderbar helg som gick alldeles för snabbt! Kom tillbaka till Bro igår, men längtade hem så fort jag åkte... Men till helgen bär det av till Linghed för att vara barnvakt i 1 v lite drygt, ska bli kul :)

Nu åter till rubriken, idag har det varit skolmästerskap och vi körde lydnads klass 1 och agility.

Lydnaden gick faktis bra, poängen och kommentarer kommer nedan:

Platsliggning - 5 (hon reser sig och går fram några steg sen lägger hon sig igen och ligger kvar resten av tiden)
Tandvisning -  10
Linförighet -  8  Går långt fram (hon gick faktis ganska fint, men har börjat gå för långt fram tyvärr)
Läggande under gång - 8  Kraftigt DK (hon la sig inte så jag fick säga ligg en gång till, men lite mer bestämt)
Inkallning - 10
Ställande under gång - 9  Hårt kommando (jag tyckte inte jag sa det hårt, men hon tyckte tydligen det) 
Apportering -  7  Tar själv, tuggar
Hopp över hinder - 9.5  Avslutning (jag tänkte se om hon satte sig i IPO position och då vart hon lite osäker och så satte hon sig i fotpostion men snett)

Helhet - 8  Lite hårda kommandon (jag kanske säger kommandona en aning bestämt så det kanske låter hårt)
Sammanlagt - 164 poäng och ett 1a pris! Så det var riktigt kul :)
Vi kom 5a i klass 1-2, tror det var iaf 15 startande, så 5/15 är väldigt bra :)

Agilityn ska vi inte tala om ;) Den gick inge bra, men nu vet vi vad vi ska träna mer på till själva debuten. De här tävlingarna var inoff och räknas inte.

Så det var det, nu ska jag ta och fixa mat innan jag förgås i värmen. Är helt slut! Tycker det är alldeles för varmt :P Har önskat åska till kvällen.
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0