29 januari

Hehe igår kväll vart vi bjudna in till grannen på inflyttningsfest. Så jag gick ut med hundarna, svepte två cider och sen gick vi dit. Jag och Karolina. Vi tänkte att det blir väl inte så länge. Gick dit vid 11 och kom hem vid 2 :P Så det vart längre än vad vi trodde! Men det var väldigt kul och trevligt! Hehe vart mycket skratt.

Jag vaknade vid halv tio i morse, så då satte jag på lite musik och låg och filosoferade ett tag. Sen gick jag upp och duscha, åt lite brunch (jag tycker att det borde heta frunch istället för brunch), gick med hundarna till rasthagen så de fick busa av sig lite energi. Hem och började baka. Gjorde en fransk chokladtårta toppad med vitchoklad och sen hallongrottor (som vart väldigt platta :P).



   

Jag och Karolina tog sen en promenad med hundarna och fotade lite :) Eller jag fotade XD


Tuva, Pocca, Cula och Lattja

Mina fina flickor! <3 Cula och Lattja.

Har även varit bort till stallet och tagit in hästarna. Gillar Evelyn, hon är så söt. Så nyfiken när jag kom och skulle hämta hö i hagen. Kommer fram och verkligen har en sån där nyfiken blick "vad gör du? vad har du där?". En riktig sötnos ^^

Har även unnat mig en tre rätters, ovanligt va?? Lite lördagsmys med tre rätters och levande ljus med dom bästa, bara Alice som saknas <3 Förrätt vart tomatsoppa och vitlöksbröd :) Varmrätt klyftpotatis och marinerat älgkött. Och efterrätten har jag inte kommit till än då jag vart ganska mätt av de två första rätterna! Så nu sitter jag i sängen, kikar på filmen på 3an och smälter maten. Börjar bli väldigt varmt på rummet, det är väl de levande ljusens fel, men det är så mysigt så det är det värt! Men det blir iaf chokladtårta och glass till efterrätt och kanske en kaka :P En cider till det också kanske? Har redan druckit en till maten, men blir nog en till till efterrätten!

Nej ska se klart på filmen sen en promenad med hundarna. Som också fått lite lyxmat, då torrfodret börjar ta slut och det var tänkt att jag skulle få färskfoder idag men det blev inte så. Så jag gjorde eget "färskfoder" på kokt potatis som jag mosade ihop med en stor klick smör, i med köttfärs och sen lite grädde. Blandades ihop och sen på med lite torrfoder. Hehe de tyckte det var mums! Cula morrade t om åt katten när hon närmade sig hennes matskål, har hon aldrig gjort förut! ;)

Imorgon vankas det jakt! Ska bli kul! Tycker både jag och Lattja :) Så ska försöka lägga mig i tid då jag ska hinna åka förbi stallet och släpppa ut hästarna på morgonen.

See Yaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0