Tränat och har jaktabbstinens!

Ja idag har vi haft hundträning på schemat i skolan, och Cula var väldigt duktig! Ska försöka träna lite till, få se om det kanske inte blir en start i lydnaden snart ;) Vi körde metallapporten idag för första gången, och det var inga problem, hon hämtade den direkt och kom med den till mig. Sen fick hon lära sig ett nytt trick, hoppa upp på en stol och sen sätta armbågarna på ryggstödet. Hon tyckte det var väldigt kul att träna idag (inte så konstigt kanske då det var ett tag sen vi tränade sist) och lärde sig det tricket väldigt fort. Men hon sov nog gott sen kan jag lova efter nästan 2timmar intensiv träning :)

Sen har jag hållt på och kikat på jaktfilmer på lite olika hemsidor och valpar. Hehe man får inte så liiite jaktabbstinens när man kikar på filmerna! Och inte nog med det så vill jag ha fler jakthundar! Vill ha en av varje sort ;) Stövare, Öst lajka, grythund och en halvstövare (har jag haft men vill ha en till!). Kanske även en plott. Jämthund har jag ju redan, vill ha lite andra hundar med! Tänk om man kunde vinna lite money så man hade kunnat skaffa sig de raserna som man ville ha och sen bara jaga och träna hund bäst man ville, hade varit perfekt :)
Men man får ju inte alltid som man vill :P Det jag helst vill jaga är rovvilt (räv, grävling, lodjur och björn), gris och älg. Gillar även rådjursjakten väldigt starkt, men det andra slår nog över lite mer iaf. Längtar tills Lattja är frisk! Har även tingat mig en valp till våren, få se om det blir någon ;)


Min gigantisk stooora gris som jag sköt i nov 2010, min första men absolut inte den sista! Den jakten var nog fanimej den roligaste jakten jag någonsin varit på! Lattja skällde gris för första gången och jag fick skjuta en :)

Har även hållt på och pratat i skolan idag om vart vi ska praktiser härnäst, och förhoppningsvis ska jag vara på Mamima! Jag håller tummarna för att det blir så, ska bli väldigt spännande! För er som undrar så har de grishägns träning för hundar, man kan åka dit med sin hund för att se hur den fungerar på gris. Hehe jag har fastnat helt för grisjakten! Hoppas på att få chansen att följa med på lodjursjakt när den drar igång, då har jag ju ändå lov. Ska bara försöka ut och skjutträna lite mer i år inför nästa jaktsäsong, så jag slipper vara så jävla skotträdd. Kan ju vara bra om jag lyckas få ihjäl viltet ;)

Jag ska nog pröva ett nytt foder till hundarna också, alla mina 3 hundar har väldigt svårt att hålla hull så nu ska vi försöka pröva ett färskfoder få se om det fungerar bättre. Det är t.o.m billigare än vad torrfodret jag har nu. Jag ska testa iaf få se vad det blir! Det är fodax jag funderar på.

Det har varit en del som inte har gått min väg nu några dagar, men jag mår väldigt bra just nu iaf, känner mig nog lycklig! Tänker på framtiden och vad den har att erbjuda, dagens lyckade träning och jaktfilmerna jag kikade på är en stor bidragande orsak med :) Sandra spådde ju mitt 2011 här för snart en vecka sedan, och mitt år såg väldigt spännande och trevligt ut. Fick även lite saker jag ska tänka på. Det här kommer bli ett bra år, det känns verkligen så!

Nej nu ska jag fortsätta och njuta av den här lyckliga stunden jag har just nu ^^
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0