Röntgen och hästmys

Ja dagen började med att gå upp halv 6 för att komma iväg i tid till röntgen, skulle ju åka enda till Åkers-Styckebruk. Resan gick bra och jag var framme halv 8 (åkte ungefär kvart över 6 hemifrån). Hade tid 8 så jag fick sitta och vänta ett tag. Veterinären var jättebra! Är väldigt glad över att Fredde och Helen sa åt mig att åka dit (eller de bokade tiden ;)), kommer absolut åka dit fler ggr och röntga hundar!
Han tyckte att plåtarna såg bra ut, så nu är det bara att vänta på resultatet!

När jag kom hem igen så åt jag lunch och sen packade jag i kameran och åkte till stallet. Skulle träffa Maria vid 1, så jag passade på att åka dit lite tidigare för att ta kort och mysa med hästarna. De var i hagen så jag gick ut dit och tog en hel del kort. Evelyn var väldigt nyfiken på vad jag gjorde när jag satt på backen och tog kort, hon smakade även lite på min dragkedja på jackan. Stod även och myste med Vera, hon la huvudet på min axel, jag la ansiktet mot hennes hals och så stod jag där och klappade henne. Det var väldigt mysigt! ^^ Ska åka och mysa med dom fler ggr! :) Vart även en hel del bra kort på dom, ska lägga ut några av dom här nere.

Maria kom strax efter 1 så jag hjälpte barnen att ställa i ordning Dixie, så de skulle få något att rida på. Och sen gick vi till ridhuset och hade lektion, kom en tjej från Enköping som är ridlärare på Håbo ridklubb (tror det hette så). Så hon hoppade lite med sina två hästar.

Vart en hel del snack, ska kanske åka och våldgästa Maria imorgon om hon inte har för mycket att göra. Hon ska få bilderna från idag :) + Att jag ska hämta lite mer hundmat! Ska även fixa lite fika så vi kan fika lite, bara jag och hon för annars tar fikat slut så snabbt :P

Har även gjort tacogratäng idag, den vart god men liite för stark. Men det gick att äta :) Ska snart ställa mig och baka lite tror jag! Inför morgondagen, och sen ta en promenad med vovvarna innan det blir slapptid framför tvn.


Lilite

Slända

Vera

Evelyn

Evelyn vart glad att se mig ;)

Dixie

Vera och Slända mumsar hö

Diana rider Dixie

Jill, som var där och tränad hoppning. Riktigt snygg häst!

Väldigt fin!

Hoppar

Hoppade väldigt onödigt högt :P

Thor rider Dixie

Jill har bytt häst

Väldigt fin också :)

Hoppar

Det var nåågra av bilderna från dagen, tog "bara" ca 470 bilder idag ;)
Nej det var allt för denna gång. Jag ska ta och ta ut mina odjur strax så de får gå lite.

See yaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0