Hemma i Venjan!

Ja då var man hemma i Venjan igen, kom igår ikväll men orkade inte skriva något då.

Gårdagen var ganska fullspäckad med bilåkning mesta dels. Började med att läraren var hemma med sjukt barn så morgonens lektion vart intsälld, skönt tyckte jag :P Sen åkte jag till Segersta och hade en dejt med Maria, och det var lika trevligt som vanligt! Det ska bli av oftare nu ;)
Vidare till Enköping och fika med Ida, länge sen sist och det var väldigt trevligt! Enköpings bildemontering sen och köpa bälten till bilen. Fullfart efter det till Strömsholm och återbesök.

Återbesöket gick, Lattja var så duktig! Hon låg still och sa inget när de tog blodprov. Vid röntgen höll hon på att somna då hon låg på rygg (hon fick ingen bedövning). Så duktig tjej <3 Och veterinären var jättebra! Hon visade mig bilder från någon dag efter att hon lades in på strömsholm och sen dagens bilder. Och vilket stor skillnad det var! Var väldigt kul att få se skillnaden. Och sen berättade hon om levervärdet, i normala fall på en hund så ligger det mellan 0.6-1.2 (eller nåt sånt). När Lattja kom in hade hennes levervärde legat på 29! Kraftigt förhöjt. Men efter första återbesöket hade det legat på 3 och nu låg det på det normala. Så det hela resulterade ia att det var sista återbesöket för Lattja! Sååå skönt! :)

Sen när vi kom hem till Venjan, 3 timmar senare, så firade Lattja det hela med att smita ;) Men hon kom tillbaka efter en halvtimme. Sassa var här med Melvin när jag kom, var väldigt trevligt.

Idag har jag inte gjort så mycket, tagit en promenad med Sandra, hundarna och lilla Adam i vagnen. Men jag har lärt mig efter idag att det inte går att ha Lattja lös längre, hon smet nämligen idag med :P Så nu blir det koppel! Ska se om jag kanske tar en sparktur med henne sen så hon får ut och springa av sig lite.

Nu blir det nog en film, ladda lite inför wallmans ikväll! Ska bli kul! :D Bilden i headern till vänster, är från när jag, Ida och Linda satt i publiken för några år sen. Faan vad kul det var! Det jag kommer ihåg iaf ;) Men nästa år ska jag, Sandra och Sassa + våra killar sitta i publiken! Har vi planerat ;)
See yaa later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0