Fullspäckad dag!

Ja idag har jag haft fullt upp idag, och det har ju varit skönt. Kul att det rullar på lite iaf och att jag har lite för mig och inte bara sitter framför datorn!

Dagen började med att det knackar på dörren halv 9 då jag fortfarande ligger i sängen :P Så jag ber dom vänta och sen sätter jag på mig morgonrocken och i med apparaten (kan ju vara bra att höra något ;)). Det var hantverkaren som var här och kikade på läckan. Så nu har dom nog fixat det! Hoppas jag iaf :P

Sen kom Desie, så jag åt lite frukost och sen tog vi en promenad med våra olydiga unghundar Cula och Spirit. Och när vi gått hälften av vägen ungefär så får vi se en räv som springer på åkern. Klockan är närmare 10 och solen skiner ute, har aldrig förr sett en räv ute så där springandes på en åker mitt på dan. Den gjorde att rävhopp, tyvärr fick jag ju aldrig chansen att ta kort på när den gjorde det där hoppet...


Fina Cula

Vackra Spirit

Väldigt fin ;)

Spirit

Hundarna skötte sig bra. Och när vi gick förbi hundstallet i skolan så satte Desie in Spirit där. Och när vi kom till mig så bytte jag hund, satte in Culan i buren och tog ut Lattja. Så då var det Lattja, Spirit och Tian som fick följa med på promenad. Vi gick samma vända med dom som med Cula och Spirit. Och när vi kommer till samma ställe som sist så är räven och springer på åkern igen! Den här gången försöker jag ta lite kort, lite svårt att få fina bilder när det var väldigt långt avstånd. Jag har ju inget monster objektiv :P Men det går ju att zooma in bilden efteråt. Det var en fin räv! Vart väldigt sugen på att hämta bössan och smälla av ett skott, men det blev inget med det.


Här är han, det var bilder från andra vändan

Närbild på Mickel

Den satte sig även ner, men den bilden vart tyvärr lite suddig..

Vi gjorde samma visa dennna gång med, satte in Diego i hundstallet när vi gick förbi. Sen gick vi hem till mig och åt lunch och sen till skolan. Var underbart väder så det var absolut att värt att gå 1timmes rundan två ggr.


Diego bus

Fina Diego

Kramkalas mellan Lattja och Diego :)

Diego svalkar sig lite

Tian, en fin plott

Fina Tian, gillar den plotten!

Räven vi såg gjorde inte jaktbegäret bättre, redan igår kväll på kvällsrundan så kände jag att det hade varit kul att passa räv! Perfekt väder ju... Men svårt när jag bor på skolan, är nog inte så uppskattat om jag skjuter iväg ett skott mitt i natten :P Får försöka ta igen det sen! Finns ju inga trevligare (förutom jakt med hund) än att sitta och passa räv och man ser räven komma smygandes och hur den börjar äta på maten man slängt ut. När man sedan skjuter ett skott och räven blir kvar på plats då är kvällen gjord. Extra roligt är det om man sitter uppe lite längre och det sedan kommer en till räv till åteln!

Och dagens väder gjorde att jag kände att jag hade velat sitta på en sjö med lite angeldon uppställda runt omkring. Ha hundarna med och låta dom springa runt. Sitta där i en stol, med solglasögonen på och en cider i handen och bara steka/njuta. Och sen springa när det nappar och dra upp en fin gädda ^^ Hade varit fullkomligt underbart! Åka lite skoter också såklart! Hinner nog tyvärr inte med det nu i helgen heller när jag är hem... Men hade vart fantastiskt om jag hade gjort det! Kanske ska försöka ta mig tid till det :) Det är ju iofs trevligt att sitta i en stol med ett pimpelspö i handen med!


Jag och Lattja, riktiga stekare ^^

Drömma kan man ju iaf ^^


Fiske förra året. Stackars Alice vart förföljd av en pedofil :P

Efter skolans slut så gick jag hem och slängde ut hundarna i bilen och for till stallet, var min tur att mocka. Sen när det var klart for jag till Bålsta Zoo och köpte kattmat, vidare till centrum då jag hade tid hos Din syn kl 18. Sista återbesöket om linserna. Lite shopping efter det, vart ett par leggings, en topp och 3 par trosor. Sist men inte minst handlade jag lite mat :) Sen hem ge hundarna och katten mat, fixa lite mat till mig och sen slappa lite i sängen. Ska snart ta en kvällspromenad med hundarna och sen blir det att packa inför helgen. En fullspäckad dag som sagt :)

Så där! Då vart det mycket bilder från dagen, alltid lika trevligt!
See ya later!


Kommentarer
Postat av: Dessi, Diego & Spirit

Vilka vackra gula hundar!

Bilderna blev jätte bra på Mickelräv!!

2011-01-19 @ 22:06:26
URL: http://desiretroeng.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0