Förmiddagen

Idag har jag haft sovmorgon! Men jag vaknade vid halv 8, fast jag valde att somna om. Egentligen så borde jag nästan gått upp för då hade jag haft lite mer tid innan skolan.

Har varit ute med hundarna på en långis för kompensation för att jakten tar slut idag och jag inte kan ut och jaga. Ja mest kompensation för Lattjas skull då. Känns verkligen trist att det är sista jaktdagen med hund, på allt vilt utom hare. Så nu är det bara att vänta 7mån innan det är dags för jakt igen! Trist även att snön ska förstöra så mycket med... Men i Augusti ska det jagas grävling! Då får grävlingarna passa sig i skogarna ;)


Lattja med sin grävling, skjuten efter nästan 30min ståndskall aug-09.

Tänkte ett tag om jag skulle ut här på skolans marker och jaga lite med Lattja, men kom på igår att det tillhör ju Stockholms området = hundförbud. Så typiskt! Hehe hemma hade vi aldrig något hundförbud, hade aldrig hört talas om det förän jag flyttade hit och började jaga här. Så man lär sig något nytt varje dag! Hemma så är det pappa som brukar säga att "nej det är för kallt" "det är för mycket snö". Men här är det inte så... Jaja nya tag nästa jaktsäsong! Då ska det skjutas gris! :)

Dagens promenad i solen var underbar! Jag satte på mig solbrillorna, musik i örat (bara det ena så jag ska höra lite grann iaf) och sen ut i solen och gå. Som en riktig stekare ;) Försöker få lite bättre ledarskap på mina hundar, för de är alldeles dryga och framförallt Lattja. Men jag tycker att det går bättre och bättre, bara man är konsekvent så ska det gå! Hade det inte varit för att jag skulle hinna hem och äta innan skolan så hade jag kunnat gå mycket längre. Så nästa gång får jag allt gå upp i tid om det är fint väder!

Nu ska jag packa i skolsakerna och knata bort till skolan. Efter skolan så ska jag bjuda Dessi på lite chokladtårta och kakor, sen blir det stallet och rida lite :)

Kan ju säga till er att jag troligen kommer uppdatera bloggen varje dag, men mest kvällstid. Så då behöver jag inte skriva det på fb hela tiden. Är ni intresserade av att läsa vad jag gör så kan ni kika in då och då! Uppdaterar nästan hela tiden nu som sagt! :)

Skriver kanske mera ikväll!
See Yaa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0