En rolig dag!

Ja idag har det varit en rolig och trevlig dag!

Hehe men började dagen med att försova mig, inte så farligt egentligen. Hade planerat att jag skulle åka halv 8 härifrån för att hinna svänga förbi Thoresta och släppa ut hästarna. Men jag drömde väl så trevligt så jag hörde inte väckarklockan, vaknad 7.24 och jag skulle ju åka halv. Så det vart lite fart på mig då :P Då var jag glad att jag varit duktig och lagt fram allt dagen innan så det bara var att hoppa i grejerna och åka.

Det gick bra och släppa ut hästarna. Var framme där vi skulle samlas 8.20 och vi hade sagt 8.30, så det tyckte jag att jag gjorde bra! Var en fantasisk dag med riktigt fint väder! Blåste lite grann, men det gick vägen så länge man gick. Tyvärr så var det ju hundförbud (då marken ligger på Stockholmsmarker). Så vi fick agera hundar själva med blandat resultat. Vi delade in oss i lag och sen turades vi om att gå och sitta på pass.

Jag fick inte skjuta något, men såg en hare i första drevet, 3 rådjur i andra och 3 rådjur i tredje. I fjärde och sista såg jag ingenting alls, bara en massa kråkor.
Vi fick 4 rådjur sammanlagt.

Sen åkte jag och hämta hundmat till mina flickor, så nu har de så de klarar sig några dagar iaf. Hem sen och bytte om till ridkläder. For till stallet och mockade lite, sen red jag på Vera en liten stund. Och avslutade med att ta in hästarna och ge dom lite "kvällsmat".

Nu har jag ätit lite mat, tomatsoppa och vitlöksbröd. Blir lite fika sen tror jag. Hehe men sitter så skönt i sängen så vet inte om jag vill flytta på mig särskillt mycket! Kommer nog sitta här resten av kvällen, utom när jag ska ta kvällsrundan med hundarna :)

Kanske ska se om jag orkar ta en varm dusch sen, känner mig ganska frusen efter dagen... Få se hur jag gör!
Skirver kanske mer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0