Blandat om dagen!

Hej alla glada!
Idag har det varit en ganska lugn dag. Började dagen med skola. Åt Tacos till lunch och sen fikade lite med Dessi och Diego. Diego som blev 5 år idag! Grattis till han :)
Sen var det tänkt att jag skulle ha pälsvårdslektionen, men i slutet på våran etologi lektion som vi hade på morgonen. Så dog med ena hörapparatsbatteri, och självklart var det från den hörapparaten som jag inte hade något nytt batteri till hemma. Och eftersom det är ganska ansträngande att bara höra på ett öra så kände jag att jag skulle skippa lektionen. Pluggade lite istället!

Jag och Karolina tog en promenad med hundarna och pratade om diverse olika saker, väldigt trevligt! :) Vi åt även middag tillsammans, jag, Karolina och Angelica. Brukar inte hända så ofta då vi inte brukar laga mat samtidigt. Så det var trevligt :)

Sen for jag till Bålsta för att köpa batterin + lite mat och även kattsand. Men innan jag kom iväg så lyckades jag köra fast. Det har ju töat hela dagen så det var ju ren isgata. Så när jag backade ut så kom ena framhjulet upp på en snöhöjd och då fick inte det andra hjulet något fäste :P Så Karolina och Angelica fick komma ut och hjälpa mig putta loss bilen ^^ Så då kom jag loss! Grilpower är bäst ;) Var in och kollade på hårfärg med, hårfärgen börjar bli lite urtvättad. Tänkte göra mig lite fin till helgen ;) Få se om jag ska våga Karolina få klippa topparna med! De är ju bara lite jättemycket slitna. Bara man får bort det värsta så :) Blir nog en hårdag på torsdag!

Fick även ett roligt samtal då jag åkte hem från stallet, åkte dit och mockade efter shoppingen i Bålsta. Så nu har jag fått tag på skott till bössan för ett jättebra pris! Skitbra! Så nu kan jag skjuta till helgen ;)

Har även fått ett till trevligt samtal idag från Sara, var så länge sen jag pratade med henne! Hon berättade en mindre kul grej, men det var trevligt att prata med henne iaf :) Får nog bli lite oftare!

Ja just ja! Jag har även sagt upp mitt rum i boendet på skolan! Så snart hoppas jag att jag får flytta! :D Har pratat med folksam idag med, med två olika personer. Och vad hjälpsamma och trevliga dom var! Så nu ska jag ta och skicka in alla papper så pappa får sina pengar någon gång :) Jag är glad att jag har folksam! :)

Funderar även starkt nu på att sälja katten... Så vet ni någon som vill ha en katt och kan erbjuda henne chansen att få vara både ute och inne katt, så hör av er! (för hon vill vara ute katt på sommaren och innekatt på vintern). Hon är ca 1½år, vaccinerad, kastrerad, chip-märkt, försäkrad och registrerad i skk :) Mycket go och trevlig katt! Totalt orädd! Och vääääldigt hundvan ;)



Valpar väntas även från min farbror Anders kennel, Vanådalens (Mimmis och Sveas uppfödare). Läs mer om kullen på min hemsida! http://halltjarnskennel.cybersite.nu

Nu ska jag ta och göra mig klar för kvällen, ta ut hundarna och så. Imorgon kommer Dessi förbi och så ska vi ta en promenad med hundarna!
Natti :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0