Underbar start på söndagen

Ja dagen har startat fantastiskt bra!

Den började med att jag vaknade vid halv 9 och kunde inte somna om, så då la jag mig och läste en bok. Hade en härlig känsla i magen redan när jag vaknade :)

Ge hundarna frukost, på med solbrillorna, musik i örat och sen kameran över axeln, så var jag laddad för en promenad. Men att at kort med solbrillor är inte alltid så smart när solen skiner från klarblå himel! Vissa bilder blev väldigt ljusa, men en del vart väldigt fina!

Två timmar tog promenaden, som i vanliga fall tar 1 timme, så jag gick inte särskilt fort. Både Cula och Lattja börjar bli väldigt duktiga på att gå vid sidan nu. Har tagit ett tag och jag har fått bråka på dom väldigt mycket men nu börjar de äntligen gå fint. Vill inte att de ska gå framför mig utan vill ha dom att gå vid sidan, "här" som kommandot heter. Och som sagt, de börjar fatta.

När jag kommer hem till lägenheten så läggar jag ut två kuddar på verandan, sätter för ett bord för utgången och binder upp Lattja i räcket. Lägger även in två cider i frysen (så de skulle bli kalla snabbt). Sen ut och sätta mig med försäljning och service, har prov på onsdag. Hämtade ena cidern (kunde inte hålla mig särskilt länge, drack ju inget igår så jag tog igen det idag istället ;)). Var riktigt härligt att sitta där i solen med musik i öronen, solbrillorna på och sen dricka en cider, nu snackar vi stekare! Wunderfull wunderfull ^^ Miss Li fick också komma ut en sväng, men hon ville ganska snabbt in igen ;)

Det gick riktigt bra att plugga utomhus, fick mycket mer gjort då än vad jag fått om jag pluggat inne. Åt även lite lunch där ute, kyckling med ris och sötsursås + den sista cidern, som hade legat liite för länge i frysen då den hade börjat frysa. Men den tinade ganska snabbt upp i solen, och jag kan ju lova att den var kall! Kan säga att jag drack två Aqua tini, den ena med melon smak och den andra med jorgubbssmak. Nu längtar jag till våren! Idag var det riktigt vårväder ute! Hehe och vårkänslorna med den!
Trist att solen redan nästan har försvunnit, hade kunnat sitta så där i solen hela dagen...

Tog en promenad till med hundarna, på 30 min ungefär, innan jag gick in. Och nu sitter jag här och har totalt tappat motivation till allt. Tänk vad fort det kan slå över! Få se vad jag ska göra nu, men hade behövt göra klart Anders uppgift, så det ska jag försöka samla motivation till! Önska mig lycka till ;)

Några bilder från dagen kommer här :)

Cula

Cula

Flygande schäfer

Igen

Hon hittade en pinne

Flyger

Sen hittade vi ett gosehund som hette Pongo

Lattja

Hon rullar sig som alltid

Stå stor! Eller dansa ;)

Njuter, hon börjar äntligen få tillbaka pälsen och bli fin igen :)

Fina Lattja

Lattjas öga, med mig "i ögat"

Culan

En gruppbild, eller duobild blir det mer

Miss Li

Fina kissen

Steeekare är vi allihop :)

Lattja, jag och Culan njuter i solen ^^

Mys pys :)

Var svårt att få till bra bilder med självutlösaren, men det gick hyfsat bra iaf :) Få se om jag ska ge mig i kast med fortsatt pluggning, men vart helt slut nu. Solen tog på krafterna ^^ Känner mig även varm i ansiktet, kanske jag lyckades få lite färg, var ju ändå ute i solen i nästan 6 timmar.

Få se vad kvällen bjuder på! Men plugg lär det bli, datorn och tvn. Ska ta och fixa lite mat strax, börjar bli hungrig igen. Tyvärr så tog mina cider slut (hade bara två hemma), men det var väl kanske lika bra. Annars hade det nog hunnit blivit någon till innan solen gick ner! Nu blir det nog juice resten av kvällen ^^

På återseende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0