Trevlig föreläsning!

Idag har polisen varit och haft en föreläsning på skolan. Det var väldigt intressant! Hade jag inte varit för mesig och inte haft jaktintresset så hade jag absolut sökt till polis! Och sen bli hundförare. Jaga kan man ju gör iaf tänker ni nog nu, men som hundförare så måste man avsätta en del av fritiden till att träna hunden. Och då kan det bli kämpigt att hinna med att jaga också!
Hon var väldigt rolig och bra på att berätta. Fick en hel del tips på hur man kan träna spår. Så nu längtar jag tills snön försvinner så jag kan börja spåra med Cula! :D Det här var en av de intressantaste föreläsningarna hittills! Riktigt lärorikt :)

Vi hade föreläsning på förmiddagen och sen var det dags för pälsvård på eftermiddagen, höll nästan på att somna på lektionen Zzzz... Fruktansvärt tråkig! Men den lektionen var kort (tacka gudarna för det!). Hem och fixa lite saker och sen åka bort till stallet för att rida, var tanken iaf. Men när jag kom dit så red Ludwig på Vera så då passade jag på att träna Cula i ridhuset istället. Hon tyckte det var liite jobbigt att träna när hästen galopperad runt i ridhuset. Men hon skötte det ganska bra iaf tyckte jag! Hon är duktig min tös, ibland iaf ;)

Åkte och handlade lite och sen hem och fixa middag. Sen hamnade jag i sängen framför tvn och datorn, och där sitter jag fortfarande :P Ska läsa lite inför provet imorgon och sen ta ut mina hundar. Har fixat med lite nya bilder på hemsidan också. Ska fixa lite mer sen, men behöver lite bilder på Svea, Mimmi och Alice innan det går. Har några idéer iaf! :)

Cula har börjat löpa också, bra på ett sätt men mindre bra på ett annat då jag inte kommer kunna ha någon hund att träna med i skolan 3v framöver... Men det possitiva att hon sen är färdig löpt så då är det bara att tävla på fram till Augusti! :D Cula åt även lite hästskit när vi var i stallet, och vi insåg att hon nog inte tål det då det kom upp igen några timmar senare.

Nej göra lite nytta. Kanske det blir en film efter promenaden, har icke bestämt mig än...
Märks väl vad det blir!

Byebye so long ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0