Tävlingsabbstinens!

Ja jag har fått tävlingsabbstinens! Har skrivit upp närmare 80st tävlingar i min almanacka BH-prov, IPO/BSL, lydnad, agility och bruks, men alla kommer jag inte kunna genomföra, men jag hoppas på att kunna genomföra 10-15st iaf :) Även någon utställning är uppskriven för Alice i första hang. Men vill ju även ställa Lattja och även Cula på någon utställning, men det är inte lika noga. Alice först :)

Har tränat lite med Cula för en liten stund sen, linförighet, fritt följ, inkallning och läggande under gång. Och fotgåendet är riktigt snyggt mestadels! Men ibland tappar hon koncentrationen och kikar på lite annat, men det är en träningssak :) Språng marsch gör hon så jävla snyggt tycker jag, fast ibland hoppar hon lite väl högt med frambenen ;) Långsam marsch är också bra. Inkallning gjorde vi bara en. Och hon kommer riktigt snabbt, är bara positionen när hon sätter sig framför mig som behöver bättras på. För hon sätter sig lite för långt bort, vill att hon ska sätta sig närmare. Får be om tips på det när vi ska på kennelhelg! Läggande under gång är på väg att bli riktigt snyggt, behöver träna liiite mer på det bara.

Jag ska väl till att fixa lite mat strax, kyckling och ris med sötsursås blir det nog :) Och sen om det inte blir någon dejt med Maria så ska jag äta upp sista två bitarna chokladtårta och kakorna ;) Har gått runt i morgonrock hela dagen, innanför kläderna. En siden morgonrock som jag fått av Sandra, kommer från Thailand!

Börjar även bli lite nervös inför morgondagen! Ska bli riktigt kul, men är lite nervös inför skjutningen. Känner lite press på mig och eftersom jag är lite skotträdd så får vi se hur det går. Men det är bra träning iaf! Ska fixa fram lite kläder inför middagen imorgon med, blir nå enkelt men tjusigt. Hehe Maria ville ju som sagt även göra mig så där riktigt snygg sa hon, sminka mig coh fixa håret och så. Få se om hon ska få göra det med :P Men man vill ju inte vara "för" snygg heller, hehe ;)

Nej sätta in kycklingen i ugnen så den blir klar någon gång! Skriver kanske något mer ikväll, vem vet!
Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0