Skola, pizza och film

Ja så har min dag sett ut.

Började dagen med skoloa, först teori och sen praktiskt. Körde med Cula och vad duktig hon har blivit på att fokusera på mig och träna med mig! Förut kunde hon springa fram till den ena och den andra hunden. Och fick hon en leksak i munnen så kunde hon springa fram till en hund för att visa sin leksak, men det går att hindra henne från det nu! Så duktig tjej! :D Vi vart även dirrigerade i linförighet, och det var mycket störning just då (de flyttade på slalomet och gick runt där vi gick), men när hon väl höll kontakten så gick hon riktigt fint! Språng marsh var riktigt snygg! Då sprang hon och kikade på mig hela tiden + att hon gjorde lite hopp med frambenen ;) Hon sätter sig även fint i halterna, rakt och fint, och så börjar hon få in bakbens rörelserna när man vänder på stället. Det är lite kvar att träna, men det är på rätt väg!

Vi körde även inkallning med störning - vi var två st som kallade in våra hundar fast från olika håll. Jag satte Cula, gick till andra sidan växthuset, där Dessi satt Diego. Och hon hade gått dit där Cula satt. sen kallade vi in. Efter 3e gången så kom Cula direkt till mig, det vart ganska mycket störning. Vi passade även på att lägga en platsliggning precis där de körde inkallning med hundarna, och det var inga problem. Så duktig så!

Hem och åt lite lunch. Jag och Karolina åkte sedan till Bålsta och handlade lite mat. På hemvägen stannade vi i Bro och köpte pizza. Jag har inte ätit pizza på minst ett halvår! En kebabpizza vart det med vitlökssås. Hem och satte på en film, I rymden finns inga känslor, samtidigt som vi åt pizza. Riktigt gott var det! Hehe men jag som är lite glutenkänslig kände av ganska mycket sen att jag ätit en hel pizza, vart väldigt seg och började känna av magen liiite. Men det var det värt ^^

Efter filmen så klippte Karolina mig, bara topparna då. Det var välbehövligt! Men det syns inte så mycket, och det är ju bra :)

När Angelica kom hem sen så såg vi Marmaduke, och nu saknar jag Brallan. Den handlar ju om en grandis. Men snart så har jag min stora skrutt här :)
Lattja valde även att börja löpa idag, väldigt dåligt planerat av henne tycker jag. För jag ska iväg på en kennelhelg här om 2v och hade velat fixa hundvakt till henne då. Men det är svårt när hon löper! För de som jag hade tänkt fråga har ju hanhundar :P Och hon lär ju nästan vara i höglöp den helgen ;) Så sugen är jag inte på valpar!

Men det löser sig nog :) Jag ska nog faktis se en till film nu innan jag ska sova. Ledig fram till måndag nu. Så morgondagen ska jag spendera lite i telefon, då jag har några samtal att ringa. Sen blir det även en lite längre runda med hundarna, få se om jag går med dom en och en.

Fina vinterbilder på mina sötnosar!

Cula

Lattja

Alice

Svea, Cula och Alice busar :)

Nu ska jag se filmen!
See Yaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0