Galoppering och prov

Idag har det varit en händelserik dag, eller ganska iaf.

Har fixat lite grann på hemsidan och sen pluggat inför provet vi skulle ha idag (verkligen så här sista minuten pluggning). Sen hade vi provet, och det gick väl si så där, jag hoppas på G iaf! Hundsjukvård sen och där fick vi ett papper med massa frågor som vi skulle svara på och jag och Dessi jobbade på snabbast och var klara med dom först! Lite måste man få skryta iaf ;) Var lite matte frågor, bra att få tänka lite och matte är roligt iaf om man förstår.

Efter skolan vart det en promenad med odjuren, fy fan för två löptikar säger jag bara! De bortskänkes under tiden de löper, bara att säga till om ni vill ha dom ;) Kanske ska köpa en hane nästa gång det är dags för en ny hund? Tål att tänkas på iaf!

Iväg till stallet efter middagen. Mockning och ridning stod på schemat. Maria var där idag och hade lektion för Ludwig så jag passade på att få mig en lektion med. Så jag galopperade idag för första gången typ. Har galopperat en gång innan på en turridning men det är inte riktigt samma sak tycker jag. Red på ridskola när jag var yngre, men hoppade av när vi skulle börja galoppera.
Men det var kul att galoppera iaf! Lite svårt att få in rytmen och hålla balansen, höll på och ramla av några ggr. Men jag satt kvar :) Så har fått i läxa till nästa lektion att galoppera mera! Det ska jag minsan fixa.

Har även hållt på och funderat på att gå en ledarskapskurs med mina odågor, vill få upp ledarskapet på dom! Har en hel del problem med dom. Och sen när det är dags för nästa valp så vill jag ha ordning på dom jag redan har. Så jag har ett projekt framöver :) Ska försöka skrapa ihop 2200 kr på en månad, önska mig lycka till ;)

När jag kom hem så vart det lite kvällsmat, en kopp te, vindruvor, lite ostbågar och sen choklad :P Väldigt gott! Hade jag gjort mig förtjänt av efter min ridtur! Längar till nästa gång jag ska rida! :D

Ska till att ta en dusch snart och tina upp lite, vart lite frusen.


Ludwig i galopp på Evelyn igår.

Hörs sen allihopa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0