Fantastisk lördag!

Ja gårdagen var riktigt trevlig! Bättre än vad jag trodde att den skulle vara.

Dagen började med att samlas på Segersta för lite genomgång av jaktåret och om dagen. Sen vart vi indelade i grupper och placerad i de 2 minibussarna som de hyrt in. Åkte till Nyköping där det vart stopp på Max för att äta hamburgare och så träffade vi Bosse där. Han bor utanför Nyköping så då hakade han på därifrån. Han hade ju hittat massa skott hos sig som jag fick köpa av han. Så nu har jag skott för hela nästa säsong nästan!

Efter maten åkte vi vidare till Virå - Jakmarkerna http://www.jaktmarkerna.se/
Där skulle vi skjuta på deras skjutbana som de har inomhus. Fy fan vad kul det var! Man skjuter på en filmduk. Riktiga jaktsenarier med olika vilt, t ex älg, kronhjort, dovhjort, vildsvin, räv, rådjur och en del fick även chansen att skjuta på afrikanska djur som buffel och struts. Det hela går ut på att man står (som gjorde) 4st inne på skjutbanan. Där får man ett nummer och innan varje skjutning så talar han som har hand om hur många skott man ska skjuta med på det här senariet och sen vilken som ska börja (det är alltid 1an som börjar). Och när 1an skjutit sina skott så är det 2ans tur osv. Och när man skjuter så stannar filmen upp en kort stund för att visa vart man träffat. Riktigt kul! Och framförallt väldigt bra träning. Och det gick bra att skjuta för mig, var riktigt nöjd! Var bara några bommar på en hjort som sprang ganska fort. Däremot när det kom en gris springandes över en väg i full fart då träffade jag med ett perfekt smäll! Grisarna gick lättare än hjortarna ;) Så det är ju självklart vad jag ska fortsätta med ;) Nej jag hoppas att jag får fler chanser att åka dit.

På vägen tillbaka så bytte jag skjutss och åkte tillsammans med Mange och Bosse i Bosses bil. Var mycket trevligt. Vart en hel del skratt och prat (mest mellan Bosse och Mange då ;)). Men jag hoppade väl in ibland när jag kände för det. Så nu har jag fixat en handler till Alice när jag ska ställa henne ;) Så det är perfa!

Framme på Segersta igen så bytte jag snabbt om till lite tjusigare klädsel, vart mina jeans som ser ut att vara i skinn fast dom inte är det. Och en mörklila topp. Snyggt men enkelt (tycker jag iaf ^^). Vidare till Ekolsund och äta smörgåstårta och sen vanlig tårta. Det bjöds även på ost och kex. Men jag kände att jag fått i mig tillräckligt med gluten för dagen, så det hoppade jag över. Satte mig vid Bosse bord och vart lite halvt om halvt nanny åt Maria och Mathias två bran, men det var bara trevligt :) Sen vart det mer utställningsprat och även hästprat. Vid 12 så vart det hemfärd. Liftade med Bosse till Segersta där jag hade min bil och sen for jag hemåt.

Hehe var helt säker på att jag skulle drömma om skjutningen inatt, men så vart det verkligen inte. Vart något helt annat kan jag tala om! Hehe inge hum hum Linda ;) Men kan väl säga att det är en person som jag inte riktigt kan släppa tankarna om, hehe inte ens i drömmarnas värld tydligen! Vaknade med ett leende på läpparna, säger det mesta va?

Nej nu ska jag upp och äta frukost och sen ta en promenad med mina älsklingar som var hemma i lägenheten hela dagen igår. Angelica och Karolina var så snälla och tog hand om dom så jag kunde åka iväg på lite roligheter :) Idag är solen framme så då kan jag steka lite! ;) Plugga in lite musik i öronen, på med solbrillorna så kan jag gå hur långt som helst! Ska plugga idag med, då jag inte riktigt hann det igår av någon anledning!

Skriver kanske en rad ikväll med, få se vad som hinns med!

Puss å kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0