Fantastisk lördag!

Ja lördagar verkar kunna vara väldigt fantastiska, två lördagar i rad nu!

Dagen började som igår, bara mysa lite i sängen med en bok. Sen en riktig brunch, ägg och bacon med två rostade smörgåsar och ett glas juice.
Chattade lite med Vickan på msn innan jag klädde på mig och gick ut.

Insåg när jag började gå med hundarna att jag måste gå vääldigt fort om jag skulle hinna med promenad och sen skotta fram bilen innen jag skulle till stallet. Så jag gick 50minuters rundan (som på vintern tar minst 1 timme) på 45 min, så jag nästan sprang fram och då var det ju inte plogat på en hel del ställen! Så i vart kap svettön! När jag sen kom tillbaka så var det till att skotta fram bilen. Tog sin lilla tid och jag jobbade på mycket effektivt och snabbt! Fick lov att ta av mig jackan innen jag började skotta, tur var väl det.

När jag väl var klar och började åka mot stallet, så inser jag att jag tappat min hörapparat när jag skottat snö! Vänder därför tillbaka för att börja leta. Tar ut Cula, men hon hämtar en pinne istället. Angelica kommer ut med Troja, men hon hittar inget heller och Lattja letade bara godis. Jag går runt och sopar lite här och där och då hittar jag den!! Efter 20min letande! Så underbart :D
Anledningen till att jag tappade den var för att jag lyssnade på min mp3 och då hade jag tagit ut den och lagt den i min ficka som jag har på tröjan. Det kommer jag aldrig göra om ;)

Den fungerade trots att den legat ute i snön i nästan en halvtimme.

Iväg till stallet, lite försenad. Där tog jag in och gjorde i ordning Vera. Jag och Ludwig skulle ta en uteritt med hästarna, och vädret var ju underbart! Så det var riktigt kul!
Vi red upp i skogen och sen galopperade vi en sträcka innan vi stötte på en skidåkare med hund. Då tog vi en stig som sluttade lite neråt och så galopperade vi där med, och fy fan vad fort det gick! Ögonen tårades och jag kunde inte sluta skratta ^^ Det var fantastiskt! Sen var Vera lite långsammare än Ludwigs häst, Evelyn. (Ludwig sa att det var mitt fel, men det tror jag inte ;)). Så vi körde intervall träning, skritt och sen trava ikapp, skritt och sen trav. Men det var kul och bra träning! Nu längtar jag tills snön och isen är borta så man kan ut och rida i skogen mer!

Åkte förbi Willys på hemvägen och köpte en cola, kände att jag förtjänat det! Hem och fixa mat och ge hundarna mat. Jag åt kyckling och pommes med mangoraja sås. Och ett stort glas cola med frysta hallon i! Riktigt mums! Nu sitter jag i sängen och är helt slut! Undra om jag kommer få träningsvärk imorgon med? Det märks väl!

Imorgon ska jag kanske få följa med och kika på hopptävling, de ville ha med en fotograf ;) Och jag tycker att det hade varit kul att se hur en tävling går till, in real life :)

Ska ta det lugnt resten av kvällen och bara njuta! En promenad med hundarna om en stund, ska bara vila lite först ;) Kanske ska ta lite daimglass sen? Få se hur jag gör! Just nu sitter jag där jag sitter :P

Här kommer bilder från igår :)

Snön som föll ner i torsdags/fredags

Fina Culan

Cula med snö om nosen ^^

Söta Lattja

Lattja spanar efter ekorrar ;)

Nu ska jag fortsätta med att göra ingenting ^^
See Ya later :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0