Är trött och seg

Jaa, jag känner mig inte direkt på topp.
Gårdagen var som den brukar, typ. Var och red på kvällen, och det skulle jag inte ha gjort för usch vad jag fick ont i ryggen efter det! Fick lov att stå upp när jag galopperade, gick varken att trava eller sitta ner och galoppera, så det vart en ganska kort ridning. Och det är inte träningsvärk, för det när det högg till så tappade jag nästan andan lite pga smärtan. Ingen trevlig känsla alls!
Kan säga att natten inte var den skönaste direkt... Så fort jag vände på mig så högg det till i ryggen, och högg det inte till i ryggen så fick jag ont i magen. Kan säga att jag inte sovit så bra inatt :P

Jag förstår även inte varför folk (läs killar) tror att jag ridit något annat än på en häst, när jag skriver att jag varit och ridit Kan nog bero på killars livliga (läs snuskiga) fantasi ;)

Idag har vi haft hundträning på lektionen, först hade vi hundmöten och det var inga större problem med Cula. Hon skällde lite mot en hund för att den stirrade lite för mycket på henne (tyckte hon). Sen körde vi inkallningar med störnning. Första gången skulle hon springa emellan två matskålar som det låg köttbullar i, inga problem för Culan :) 2ggr körde vi det utan problem. Sen så kampade Helen med Cula och så skulle jag kalla in henne, och hon kom mot mig men vände efter 5m och sprang tillbaka, ropade igen och då kom hon i full kareta!
Sista inkallningen så matade Helen Cula med köttbullar, så där fick jag också lov att ropa två ggr, men hon kom! Jätteduktig var hon ^^ Fina, snabba IPO inkallningar har hon!

Sen var det stallet och hjälpa hovslagaren med hästarna. Det var nemas problemas.

Hem och ta in hundarna, äta lunch och sen åka in till Sturbudär för att träffa Lill-Stig och byta bil. Men han jobbade, så jag fick följa med honom och åka bärgare och bärga en bil. Det var lite roligt :) Trevligt om inte annars! Vi åkte till hans garage och så bytte vi bil, han ska kika på de tvåorna jag fick på besiktningen, så då fick jag ta hans bil istället. Så nu kör jag en Mercedes (märke vet jag inte), men det är en kombi och automat, lyxbil ;) Riktig bil om man frågar Stickan, men jag gillar volvo!

Har ätit lite middag nu, starkt som tusan var det! Hade det varit tecknadfilm så hade det nog sprutat eld ur munnen på mig ;) Men som tur var gjorde det inte det.



Vila resten av kvällen, mysa under täcket för att hålla mig varm. Det är viktigt när man har ont i ryggen, säger mor ^^ Imorgon ska jag försöka plugga lite!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0