Alla hjärtansdag

En dag likt alla andra dagar egentligen, jag har inte firat på något speciellt sätt mer än att ha ätit en god middag. Marinerat älgkött med sås och klyftisar, lika gott som alltid men väldigt starkt!

Men ska ta dagen från början.

Jag skulle ju som sagt följa med Culas uppfödare och kika på när Camrat (Culas bror) skulle gör ett L-test för polisen. Jag ska upp tidigt så jag går och lägger mig rätt tidigt (iaf för att vara mig). Men har jättesvårt att somna, somnar inte förän efter halv 2 och jag ska upp halv 5. Så när klockan ringer är jag nästan som i dvala. Men upp och gör mig i ordning. Knatar bort till skolan, där jag ställt bilen i hopp om att de skulle ploga våran väg idag, sätter in hundarna och ska starta bilen. Men den vill icke, det var för kallt tyckte den. Och det var ju ändå -20 ute, så jag förstår den!
Jag ber om att det ska komma en bil, och det gör det! Men måste nog specificera min önskan nästa gång och önska att det ska komma en bilkunnig person nästa gång ;) För den tanten visste inte hur man gjorde! Så det var till att in och lägga sig igen och sova 2 timmar innan det var dags att gå upp igen.

Skolan var lika tråkig som alltid på måndagar, vi har lite småtråkiga lektioner då... Efter skolan så hjälpte Dessi mig med att få igång bilen, var batteriet som var dött. Så det räckte med startkablar.
Ut och åka en sväng och sen till stallet för att mocka och sen rida.

Då jag red så hade Maria sagt till Ludwig att jag kunde hoppa över bommar, som han skulle göra. Sagt och gjort så hoppade jag över bommarna. Men det är lite svårt att komma ihåg allt som ska göras, stå upp, sitta ned, ta in hästen, släppa, och sen inte ha tyglarna för högt upp osv. Mycket saker man ska få att fungera tillsammans :P + att hästen ska galoppera hela tiden! Men det gick bra, tyckte jag ;) Få se vad Maria säger när jag rider för henne nästa gång. Efter ett tag när jag hoppat på några ggr så känner jag att det hugger i ryggen då hästen "hoppar". Så då fick det räcka. Tror att både jag och hästen var nöjda då!

Hem och sen fixa den sena middagen. Nu ska jag ta och ta upp lite daimglass och äta framför tvn, eller om jag ska sätta på en film?? Ska nog duscha sen med, det dammar så mycket i ridhuset så håret är inte särskilt fräscht nu, men det går att ordna! :)

Det var min dag. Hoppas att ni haft en bra alla hjärtans dag och att era nära och kära bjudit på nå fint ^^ Jag har bjudit mig sjäv på träningsvärk och fin mat! ;)

Ha det bra :)
Kraaam!


Min första kärlek - Yubla <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0