Ja vad ska man säga.....

Nu var det länge sen jag skrev här, men känner att jag måste få skriva av mig.

Jag börjar bli så fruktansvärt trött på folk som menar på att jägare är hemska människor som älskar att mörda. De tänker inte alls på att det är vi som håller stammen nere för att det inte ska bli en massa tok. Vi gör så att trafikolyckorna minskar, att det inte blir för mycket av en population och att det hålls på en rätt bra nivå.

Visst nu menar folk på att om det skulle bli för mycket av en art så fixar naturen det själv, men vad skulle ni föredra. Att en räv drabbas av skabb och antingen svälter eller fryser ihjäl, eller att den skjuts direkt och slipper att lida. Inte så svårt val va? För om det skulle bli för mycket rävar så brukar de drabbas av skabb.

Och varg frågan vill jag inte ens diskutera, för jag blir bara så irriterad på folk som inte förstår vad det är för odjur vi har i skogen. Många menar på att vi får skylla oss själva som får våra hundar tagna då vi släpper dom där det finns varg, men de måste ju få jaga och vi fanns här innan vargen kom (för den har ju utrotats av en anledning, fattar inte varför vi ska ha in den i vår fauna igen då den inte gör någon nytta). Så jävla idiotiskt att vi måste anpassa oss till dessa djur som förstör för oss alla på landsbygden. Nej på plattan i Sthlm skulle de levt istället, vilket jävla liv det skulle bli då!

Har läst många intressanta artiklar och blogg inlägg på jägareförbundets hemsida.

Nej fy fan. Funderar på att skaffa en ny valp till våren/sommaren, jakthund då. Men vet faktis inte om det är någon idé, för snart kommer vargarna hit och då kommer jakten vara förstörd. Och jag vill inte få min hund vargdödad... Jag undrar verkligen vart dagsen sverige är på väg i den här vargfrågan. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men det får räcka så här.

Behövde få skriva av mig lite irretation...

//T

Kommentarer
Postat av: Linda

Som du skriver handlar de mest om okunskap. Anna 33 i stockholm har inga problem att ge sina barn korv o köttbullar till middag. Djur som lider i trånga transporter o fraktas så flera mil innan de slaktas. Men fy vad hemsk med Hasse 55 i värmland som skjuter "bambi".



Sen behöver man inte bara kolla på Bambi, säg en disneyfilm där jägaren är en snäll typ ;)



Jag tycker inte att de är nogot fel med jakt eller jägare som du vet men har väldigt svårt för hur vissa jägare talar om viltet och beter sig runt jakten. Det finns ju tyvärr jägare som är idioter men o andra sidan så finns de ju idioter över allt, vad man än sysslar med.



Nej du Theres ja tycker du ska skita i dom som inte förstår. Du kommer inte ändra dig i vargfrågan o inte dom heller så de är bättre att låta de vara än o gå o vara irriterade på varandra. :)

2011-12-12 @ 19:53:34
URL: http://www.settersig.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0