Uppdatering från igår

Ja jag kom hem rätt så sent från Vickan igår och var totalt slut, så jag tänkte att jag uppdaterar bloggen idag istället. Få se om det blir update 2ggr idag :)

Igår var en ute dag. Jag for till skogs och letade bäver utan resultat, men när jag gick till bilen så råkade jag skrämma upp en Reja (tjäderhöna på svenska). Så jag gick fram där hon suttit och kikade. Då hade hon legat och ruvat på 8små ägg, tog en bild på dom och sen skyndade jag mig därifrån. Inte störa i onödan. :)


Sen hem och släppte ut Alice och Cula som fått sitta i hundgården undertiden. Så vi var ute och plockade hundbajs, en hel systemkasse fick jag ihop och då var inte hela gården gjord. Ska fortsätta idag + att jag ska kratta lite. Så det blir en ute dag idag med :)

Sen fixade jag mat, tacos. Efter vi ätit så sa mamma att det hade varit kul med en fisketävling. Så vi tog varsitt fiskespö, pappa hittade 3 maskar (en var ;)) och sen gick vi ner till tjärn. Alice fick sitta i hundgården med Lattja och Cula fick följa med oss. Det gick bra först, Cula var lugn och gick och kikade. Sen fick hon tokflipp! Hon sprang fram och tillbaka på myren, plaskade i vattnet på myren. Så jag kan ju säga att det inte nappade så bra, undra va det berodde på ;) Men Cula hade jättekul! Och vart blöt såklart :P Skulle ha filmat det så ni fick se, men tog något kort, men det syns inte så bra.
        
Så här blöt och fin blir man när man springer som en tok fram och tillbaka på en myr ;)

Jag och hundarn a+ en chipspåse åkte sen till Vickan. Hon är hemma själv den här helgen så då åkte jag dit för att hålla henne sällskap. Så vi såg på en buskis på tvn och sen tittade vi på transformers 2. En trevligkväll :) Och det funkar bra med alla hundar, hennes hanhundar är lite intresserade av Cula kan hända att det är löp på g snart?? Hundarna fick vara ute och leka lite först, och då passade Evelina på att hoppa lite studsmatta, söt liten tjej det där :)

Nej nu ska jag gå ut till en ledsen grandis som står ute i linan och gråter :P Så ska jag ta och göra lite nytta med. Inte sitta framför datorn. Avslutar dagens inlägg med lite busbilder på Cula och Alice från igår, mycket bilder idag, men det är ju roligt :)

    

Så här fin blir man när man rullar sig i torrt gräs ;)

Kom ju på nu att jag hittade en ny hund i hundgården igår. Väldigt söt ;) Lattja var nog glad över lite sällskap iaf.

Lattja med sin nya hundgårdskompis ;)

Tror Miss Li trivdes ganska bra bakom galler ;)

Sötnos katt ^^

Så det fick avsluta dagens inlägg ;) Skriver kanske lite mer ikväll om vad som hänt underdagen.
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Märit

Underbart söt katt.

Skulle lagt lite tjäderägg i kläckarn, inte alla som har en tam sån ;)

2010-05-09 @ 18:29:54
URL: http://www.sunnanhof.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0