Update

Ja nu kommer uppdateringen för gårdagen. Orkade inte skriva igår, så jag tar det idag istället.

Började dagen med att vakna 6, ligga kvar i sängen och läsa lite innan jag går upp tio i 7. In och fixar och donar med hundarna och annat. Halv 9 hämta vi Sara i stutt innan vi beger oss till Mora. Där det var lydnadstävling och vi skulle heja fram mina kompisar, Nathalie och Lisa. Det gick riktigt bra för dom, de fick varsitt 1a pris i lydnadsklass 2 :) Alice och Cula fick vara med å. Cula skötte sig galant! Lugn och behändig tjej :) Alice fick leka med en Colliehane och sen lånade Lisa henne och tränade lite utställningsträning och vacker tass. Väntar på att Lisa ska lägga ut lite bilder från tävlingen och på alla vovvar. Ädel vart lite förtjust i Cula och sa att om jag inte ville ha henne så skulle hon ta henne. Inte varje dag hon blir så över en schäfer ;)

Sen for jag och Ida vidare till Enviken och dop för Adam. Det var fint och trevligt dop! Han e ju för söt Adam :) Jag och Sandra gick ut på en äng nedanför kyrkan och släppte Alice, Cula och Meja. Så de fick springa av sig lite. Det var väldigt uppskattat från deras sida :) Var kvar sen och hjälpte till med städningen efteråt och tog hand om Adam.

Vid 18.45 åkte jag och Sandra vidare till Falun. Där lämpade jag av henne vid tågstationen och sen for jag vidare till Norsbo. Där skulle jag hälsa på Märit med sina hoffar. Det var riktigt trevligt! Mycket hundsnack, men det är alltid trevligt :) Sen fick jag se när hon körde lite lydnad med sina hoffar, tom jag fick testa med hennes äldsta. Var riktigt kul! Kul att se hoffar med lite go i och inte sån tråkiga hoffar :P Var där i 1½h ungefär, tiden går fort när man har kul!

Efter det var jag på väg hem. I Borlänge ringer jag pappas kusin Fia, och frågar om de vill ha lite besök och det ville de gärna. Så jag svänger in i insjön och hälsar på en sväng. Mycket hundsnack där med + lite annat. Var väldigt trevligt och bör göras oftare. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra egentligen. Men Alice tycker att Fias grandisar är lite läskiga.

Kommer därifrån vid halv tolv, och då har jag varit vaken sen 6 och hållt på med olika aktiviteter under dagen, så jag började bli ganska så trött! Skulle ha stannat och sovit en stund på vägen, men ville bara hem. Och då fick jag skylla mig själv om det hönde något, och självklart gjorde det de! När jag närmar mig Venjan, är nästan vid campingen så springer det en harjävel ut framför bilen. Och eftersom jag dels är trött och dels kör alldeles för fort, så hinner jag aldrig reagera förän det var försent. Vart en sjuhelsikes smäll! Och jag tänkte att jag vänder för att ta bort den från vägen, är lite ofräscht med döda och påkörda djur i vägen. Och då passar jag på att kolla bilen lite snabbt, så då har haren gjort så att glaset på ena extraljuset var borta, sprickor på regplåten och plasten som skyddar motorn under bilen hade lossnat på ena sidan. Inte dåligt gjort av en liten harskit!

Så Benke har hjälpt mig att laga plasten under bilen och fått den på plats igen. Tur man har snälla grannar :) Har även jagat lite bäver idag, såg en men den överlevde tyvärr! Tar den imorgon istället :P

Nu ska jag ta och sova tror jag, så jag inte sover bort halva dan imorgob. Gick och la mig vid 1 igår natt, så idag får det bli lite tidigare. Börjar bli trött.

Avslutar med en bild på Cula som Lisa eller Mattias tagit :)


Natti!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Trevligt att ses, Alice är ju som en liten försynt dam ;)

ps. Mattias har tagit kortet ;)

2010-05-04 @ 17:01:39
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0