Update igen

Ja nu är det dags att uppdatera lite, är lite dålig på det emellan åt. Men har inte orkat och har väl även haft lite annat för mig. Men nu så kommer uppdateringen!

Torsdag var jag hemma och var hundvakt på förmiddagen och en liten bit in på eftermiddagen. På kvällen bar det av in till Mora på möte, eller information ska jag väl säga. För sommarvikarier inom äldreomsorgen i Morakommun. Informationen tog 3h ungefär. Ringde Sara när jag var klar så vi tog oss en promenad i solen vid siljans strand. 1h gick vi med våra vovvar, så de var nog rätt nöjda sen :)
På vägen hem fick jag se 3 älgar, älskar älgar! De är verkligen skogens vackraste och ståtligaste djur. Jag älskar älgar på 3 olika sätt:
1. De är väldigt vackra och ståtliga att titta på
2. De är roliga att jaga
3. De har gott kött ;)


Så fina och söta :)

Tycker den här bilden är väldigt häftig! Stora älgar de har i Alaska.

Fredagen började med jobb, städning. Sen hem och då sprack det upp och vart fantastiskt fint väder! Soligt pch gött :) Åkte upp till Buråberg en sväng, såg en älg när vi åkte hem. Var faktis Lattja som upptäckte den först, hon är bäst min tjej <3
Sen vart det en grogg i solen och sen mat. Betsämde mig för en promenad med bara Cula, så vi knata iväg. Kommer på vid Juntis att Lina är ju hemma, så jag ringer henne och hon ville följa med på en promenix. Så vi gick runt Kelinghol och sen hem till mig, hon ville träffa lilla Svea :) Sen bytte jag hund till Lattja, vi följde Lina hem och sen knatade vi hemåt med. Tror att det vart närmare två timmars promenad då, riktigt härligt!

Lördag, idag har det varit lugnt. Njutit av solen på förmiddagen. Var 25 plus när jag kom upp vid 10, hur gött som helst! Men sen på eftremiddagen så vart det mulet och nu regnar det... Tråkigt. Men jag, Cula och Alice tog oss en promenad till kiosken och köpte mig en glass. Sen hem och fixa lite mat, vart bakpotatis med grillat älgkött till. Var riktigt mums! 2 cider till det ;)
Sen avslutade jag kvällen med en 1½ timmes promenad med Lina och alla mina hundar (Lattja, Alice och Cula). Gick bra och nu ligger de och sussar så fint. Ska jag också ta och göra nu, börjar bli lite trött.. Imorgon ska jag ringa Emilia och höra om hon vill hjälpa mig ta kort. Och sen ska jag skriva lite mer på brevet, Sandra gav mig lite mera tips idag på vad jag skulle ändra och lägga till :) Ska bli kul att få skicka iväg det! Men blir nog inte förän efter nästa helg.

Nej nu ska jag sova! Natti!
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack för stödet i min blogg angående Frodo. Även om vi vet att det var rätt beslut så är det skönt att få det bekräftat av fler.



Sen så kan jag hålla med om punkt 1 och 3 angående älgar :) Jaga älg har jag aldrig gjort så där har jag ingen åsikt men visst är som ståtliga och framförallt riktigt goda! :D

2010-05-24 @ 15:05:41
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0