Trevlig dag i hundens tecken

Ja idag ahr det blivit en hunddag!

Först en tur till Rättvik och marknad. Men först när jag är på väg till Rättvik, och åker mellan Kättbo och Mora. Så kör jag ju liite för fort och kör ikapp och förbi en gammal skrutt bil. Och så fort jag kört förbi bilen så kör den upp i baken på min bil. Och så kör vi en liten stund och så börjar han blinka med helljusen. Jag fattade Nada om vad den föraren ville. För hade det varit en civilpolis så borde den ha blåljus i bilen och så lär polisen knappast köra en sån där ful skrutt bil. Så jag bli ju lite nervös och saktar ner lite, men hela tiden ligger bilen i baken på mig (och då menar jag verkligen i baken). Så i Siljansfors kör han förbi och vinkar argt med armen att han vill att jag ska köra in till kanten. Så jag gör väl som han vill och kör in till kanten. Och ur bilen kommer det ut en gammal gubbe, pensionär garanterat och börjar babbla på och föreläsa om att man "inte ska köra så fort, det är 90 av en anledning och bla bla" Sen sa han även att han hade fotat mig när jag kört 130, jag kör aldrig 130 på den vägen, så det måste varit han som kört 130 när han gasade upp i rumpan på mig, och ville ge mig en varning. Och så pratade han på om "när jag var trafikpolis". Faaan gubbjäveln var ju ingen polis ju, ingen bricka eller nåt hade han för att stoppa mig. Jävla idiot!! Nej så där vart jag redigt irriterad för att han stoppat mig utan anledning. Vart väl så paff över situationen och allat så inte hade jag nå spydiga kommentarer att ge han heller...

Märit sa att jag egentligen borde kunna anmäla honom, för så där får han ju inte göra. Och Linda sa att hade polisen stoppat oss så hade vi båda åkt dit, han med. Och båda sa att de hade ju inte stannat. Men jag ville ju inte ha den gubbjäveln i baken hela vägen. Så det var väl lika bra. Fick lov att ringa till Linda och gnälla av mig efter det, vart ju väldigt irriterad. Blir det fortfarande när jag tänker på det. Men ni som läser det här, tror ni att det går att anmäla honom? Eller en person som gör så där??
Hahaha Linda sa att han var nog en sån där gubbe som aldrig kunde bli polis och därför håller på så där. Kan säkert stämma!

Men men, kom iväg och gubben svängde av mot Älvdalen i Mora, tur det! Hade inte velat och tuffa bakom han hela vägen till rättvik. Så då kunde jag köra som jag ville igen ;) Parkerade och tog ut Cula och Alice. Gick till bankomaten och tog ut 100kr som skulle spenderas där. Märit var lite sen med, men jag behövde inte vänta så länge. Hon hade sin äldsta hoffe med sig, Tove på 12år. Och vi började traska runt där. Ca 2h tog det att bara gå och kika på alla marknadsstånd, så hundarna fick lite miljöträning. Mycket folk, barnvagnar och hundar. Men Cula skötte sig galant! Alice var lite mera dragig och så, men skötte sig bra med.

När vi kikar klart åker vi vidare till Mora och äter lunch på järnvägsgrillen. Var mums och väldigt uppskattat för magen ;) Åkte till vet och beställde tid för vaccination åt Alice, 1års sprutan. Och sen vidare till klubben. Där jag coh Cula tränade lite fot - gick utmärkt! Hon är väldigt duktig! Alice fick köra lite utställningsträning. Märit körde lite lydnad med sin 2 hoffetikar. Hon hade även med sig en hoffevalp på 13v (tror jag), och hon skulle lämna den i Våmhus. Hon frågade om jag ville följa med dit, och det gjorde jag väl. Så där vart vi bjudna på fika och sen for jag hem. Valpen var en blondhane, och tur han var hane för annars hade jag nog tagit med han hem ;) Såå goo och härlig! Så nästa valp blir en hoffe från Märit :)

Bilder på sötnosen kommer här!

Här har vi lilla charmtrollet, svårt att ta kort på en valp som har myror i rumpan :P


Sötnosen




Sen skulle de ut och gå, och lilla valpen var trött så han och dottern fick åka skrinda ;) Söta va :)

Hehe det var tur de prövade nu när han var trött :)

Nej nu ska jag ta och sova. Är lite seg. Men det har varit en lång men riktigt trevlig dag!
Natti alla!
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Märit

Tack för en toppendag!

2010-05-09 @ 18:30:35
URL: http://www.sunnanhof.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0