Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen!

Men jag har Varit i Västerås och Enköping i helgen och kom hem sent igår, så jag har inte haft tid eller lust. Fast nu så tar jag tag i saken och uppdaterar!

Var ganska jobbig att ha lilla Svea i Sandras lägenhet på 4e våningen. Eftersom hon ska ju ut när hon vaknat, lekt och ätit. Så nästan hela tiden! Men det gick bra :) Jag och Sandra har bara tagit det lugnt, åt pizza och drack cola i fredags, med lite snacks på kvällen. Och jag sparade en halv pizza, som jag skulle äta på lördagen, men efter min och Sandras promenad så var pizzan uppäten, av en jämthund (gissa vem?) ;) Så hon fick ingen frukost, tyckte att hon hade fått i sig tillräckligt med mat från kebabpizzan.

Lördagen gjorde vi inte så mycket heller, tog det lugnt och skrev klart mitt brev. Så nu är det iväg skickat. Sen åkte jag till Annika i Enköping, där vi skulle spendera natten. Annika visade mig och berättade hur jag skulle lägga ett IPO spår, så jag la ett spår och Cula gick klokrent! Fick massa lovord från Annika, så det känns bra. Nu ska jag bara försöka komma igång med lydnaden mer och skyddet. Men skyddet behöver jag hjälp med, vart erbjuden att komma ner till Culas uppfödare en helg och träna. De har en gäststuga :) Så jag ska försöka planera in en sån helg i sommar!
Såg eurovision på kvällen, tyckte det var rätt låt som vann iaf :)

Söndagen var lugn, Annika bor så fint! Det är bara att ha hundarna ute lösa på gården, skönt det var att slippa att bära Svea upp och ner för att hon skulle gå ut. Nu var det bara att släppa ut henne. Mynta tyckte att det var riktigt kul med Svea. Och vilken liten tuffing det blev! Visst hon var tuff och lite kaxig innan, men det växte! För när Svea hoppade fram och skällde på Mynta så sprang hon iväg, för Mynta ville att Svea skulle jaga henne :P Så där växte hon så hon blev nog lika stor som Alice ;)

Sen när vi åkte hem på söndagen så svängde vi in till Fia, pappas kusin. Så där var jag några timmar. Även där visade lilla Svea vad hon är för en valp! Hon sprang in i hästhagen och gick fram till deras minsta ponny som stod och åt. Och hon gick ju fram till hästens bakdel, så jag vart ju orolig att hon skulle få en spark. Mycket riktigt så gav hon henne en spark, eller hon missade Svea hon sparkade ovanför henne. Svea sprang iväg men sen gick hon fram igen och skällde på hästen ;) En riktigt liten tuffing! Kommer nog bli en bra älghund och kanske björnhund :P

Här är hon i hagen, det var den mörka ponnyn som hon gick fram till :P

Här står hon utanför hagen och är nästan framme vid ponnyn.

Vi kom hem vid halv 11, så det vart ganska sent. Gjorde lite ärenden och sen gick jag och la mig.

Idag har jag tagit hand om hundarna, borstat Lattja så det vart nog en halv Lattja liggandes kvar på gården ;) Ska ta Mimmi sen med. Har varit och jobbat lite med, satt plant i ca 2h. Drygt när det är så varmt ute! Men det gick bra, ska sätta mer imorgon :) Ska åka iväg och hämta lite grejer hos farfar och sen ta tag i städningen här hemma. Ska dammsuga och torka golvet + ta hand om disken. När det är klart så ska finns det 6 hundar som ska ha mat och promenad :P Men ikväll kommer mamma och Ida hem, skönt, då har jag bara min att ta hand om :)
Såg en älg när jag åkte hem från plantsättningen, så jag tänkte försöka åka och hinna spåra den med Lattja, så då blir hon tröö. Och sen kanske lägga ett spår åt Cula :)

Mina tankar finns hos Linda idag som har tagit bort älskade Lola. Hon vart dålig igår och det har inte gått åt det bättre hållet. En jättefin och go settertik på bara 11mån. Faan vad orättvist livet är!! Hon har ju hela livet framför sig! Jävla öde att ta bort en sån fintjej så tidigt. Sist jag pratade med Linda, så sa hon att hon skulle låta henne somna in, men jag hoppas fortfarande att hon inte behöver, att hon piggnar på sig! Och att hon blir frisk igen!
R.I.P Discovery´s Hope For A Kiss "Lola"

Här är Linda med Flora (spaneiln) och Lola.

Lola


Nu ska jag fara en sväng. Hörs sen!
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0