Helgens bravader + massor massor av bilder!

har verkligen inte orkat att uppdatera under helgen. Men nu ska jag ta tag i saken och uppdatera bloggen! Börjar med torsdagen.

Torsdag: Var en lugn dag, det regna och var tråkigt väder. Jag tog det lugnt och kikade på tv, film och datorn. Pappa var och hämtade sin valp den dagen med, Vanådalens Wilma :) Men efter mycket om och men så ska hon heta Svea. Så det har blivit lite valp mys :) Kände mig av någon anledning lite molkoen hela dan, men på kvällen gick det över. Och tyvärr har ju hon klämt svansen så hon har fått lov att ta bort 1/4del av svansen. Men det spelar ingen roll :P De jagar inte med svansen iaf ;) 

Vanådalens Wilma "Svea"

Lilla Svea har sökt skydd hos Mimmi

Gos

Busar i vattnet


Sötnos

Hon är såå söt och go.

Svea med Alice, Meja och Cula.

Fredag: Var det förberedelser inför kvällens 50års kalas. Jag har även snickrat i hungården för att fixa lite skugga till vovvarna i ena delen av hundgården. Är så dåligt med skugga där när det är sol och mitt på dan. Men det gick inge bra för spiken bara böjde sig på ena sida jag snickrade. Så jag vart så arg så jag höll på och riva ner allt igen! Men pappa kom ut och och spikade i det sista :) Så då gick det bra!
Sen var det till att duscha och fixa iordning sig. Var mammas sida av släkten som skulle komma och de är lite mera städade än pappassida av släkten :P Så det var ett lugnt kalas med god mat och dricka. Väldigt trevligt! Gick och la mig vid 1, så det vart rätt sent iaf :)

Lördag: Vart det en promenad me vovvarna runt rosshol i skogen, jag och Sandra. Hundarna var glada över att få springa runt lite i skogen!
Sen så efter att ha regnat hela dan, så sprack det upp på eftermiddagen och vart strålande sol och 25grader varmt! Så vi bjöd in oss på mat hos Vickan. Så vi åt och drack lite gott. Mycket snack och lite film tittande. Så när vi var på väg hem så tog vi sällskap med Jonte från kiosken. Så det var trevligt, mycket prat. 2 kom jag i säng den här natten.

Söndag: På lördag kväll så hade jag fått ett sms om att vi skulle gå upp i tid på söndagen för mamma hade en överraskning. Så vi gick upp coh så gick in. Min tanke var att vi kanske ska hitta på något med Marie från Sälen, det var bara en tanke som slog mig. Och sen så kom Marie och Mathilda till oss. Och så kom Inger Solén, och hon bjöd på ansiktsbehandling. Och sen fick vi köttfärssoppa till lunch och kladdkaka till efterrätt, mycket trevligt! Sen hade vi bjudit in oss på middag o Sälen hos Sara, så vi åkte dit. Så där var vi ett tag, och Sara bjöd på god mat! Mycket hundsnack vart det. Lika trevligt som alltid när man är hos Sara :)


Marie och Ida i bakgrunden som får lite behandling :)

Mamma och Mathilda

Och Sandra.

Måndag: Idag har jag varit hundvakt åt 6 hundar. Mina 3 + Meja och pappas hundar. men det har gått bra. Jag tog Cula, Alice och Meja med mig och åkte till skogs, där de fick springa runt och leka av sig. Sen hem och tog hand om de andra. Det har varit fint väder idag med, varmt och soligt :) Hoppas att det fortsätter så här nu! Sen har jag tränat lite med Cula och Alice. Det går bra, de är så duktiga :) Ska bli såå kul att ställa Alice i Mora om 3v! :) Har nujtit av lite egen tid med, mamma åkte vid 11 och Ida kom inte hem förän 4. Det är så skönt med egen tid! Och när dom åker till Island så kommer jag få nästan en hel vecka med egen tid :P Men då kommer jag ha 6 hundar, 2 katter och 2 kaniner att ta hand om! Men det kommer jag fixa :)

    

Gillar den här bilden på brallan :)
    

Full rulle på vovvarna. De tyckte om att plaska runt i det grunda vattnet och hoppa på myrarna :)
    
  
Så här blöt blir man när man plaskar i grunt vatten :)

Föröskte få ett gruppkort på alla jämthundar, men det var svårt! Lattja tycker Svea är lite dryg, som synes på bilderna nedan.
    

Söta Svea. Tycker om att bita i linor och så tycker hon om Alice.
    

Lattja och Meja busar med en toffla. Här nedan busar Svea och Mimmi också med samma toffla :)
    

Sen har Alice nån konstig "knöl" vid ögat, det är ingen knöl direkt heller. Vet inte vad det är riktigt... men får hålla lite koll så den inte blir större än vad den blivit redan. Hon har väl gjort illa sig på nå vis säkert.




Det var allt för idag! Massor av bilder blev det, precis som jag lovade ;)

Dags att sova! Har en liten valp hos mig inatt för att mamma sover borta inatt och Ida ska till skolan imorgon. Så jag lär få lov att gå upp tidigt för att släppa ut lilla Svea imorgon. Alltså är det bäst att ta och sova nu.
Natti!

Avslutar med ett grattis till Lattja och hennes kullsyskon som fyllde 4 (igår blir det nu eftersom klcokan är över tolv).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0