gårdagens händelse

Ja jag orkade inte uppdatera igår (ovanligt va??). Men jag tar mig tid att göra det nu istället, bättre sent än aldrig ;)

Igår började dagen med jobb på kyrkberegt, är där och städar baracker en gång i veckan. Och eftersom det är lång helg denna helg så städade jag igår. Det gick bra, man gruvar sig för att åka dit men när man är där är det skönt att ha något annat att göra.

Städningen tar 3,5h, så jag var hemma till 13 ungefär. Skönt att komma hem rätt tidigt. Så jag satte mig vid datorn och började spekulera i hur jag ska göra med hundgården. Och nu tror jag att jag löst det! Så bara det blir uppehåll så kan jag börja med min idé. Så då kan Alice och Cula vara i hundgården mer. Men vi hade även behövt fixa en till hundgård, vi har ju iaf 6hundar som kommer sitta i hundgården. Och det går inte att ha 3 i varje. Bättre att ha 2 och 2 i så fall. Så jag har lite att fixa nu när jag är ledig, och det är skönt :)

Sen kom Sandra, pappa och Meja hem. Så vi tog oss en promenad i skogen med unghundarna så de fick springa och leka av sig lite. Sen var de rätt nöjda. Kvällen sen var lugn, vi åt lite mat och satt och pratade lite.

Fick även ett samtal från Per, som köpte Lego. Och han berättade att efter att han sköt sista grisen för Lego så har han blivit JÄTTEskotträdd. Han jagar iaf, men skjuter nån så då sticker han och blir borta ett helt dygn... Så anledning till att han ringde är för att vi skrivit ett kontrak på om han funderar på att placera om Lego så ska han kontakta mig först. Så hans syster var intresserad av honom, så de ska pröva att ha honom i helgen. Så han kommer att bli en aktiv sällskapshund nu. Var väldigt tråkigt att höra, han som verkligen hade visat framfötterna inom jakten! Men han kommer nog trivas som soffpotatis :P Han  skulle höra av sig efter helgen och berätta hur det funkar med hans syster. Han hade försökt att få bort skotträdslan men det har inte hjälpt...


Lego då jag hämtade han, 6månader gammal. Såå söt =)

Sandra och Lego, här 1år :)

En riktig snygging :) Saknar drygskotet ibland.

Här är Lego strax innan han fick flytta till Per. Där har han haft det såå bra! Tills det här hände...

Få se hur det blir med han, min skrutt blandis..
Nu ska jag kika på en film, pappa och Ida lär snart vara hemma med pappas lilla jämthundsvalp. Ska försöka ta lite kort på den och lägga ut på bloggen ikväll :)
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Brus Sandra

Hahahaha... Vi gick inte i skolan, utan i SKOGEN! ;) Tänkte bara tillägga det, så det inte blir något missförstånd..

2010-05-13 @ 16:29:24
URL: http://bruskullas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0