En heldag i Mora

Ja idag har jag och hundarna haft en heldag i Mora. Har blivit några såna nu för tiden, men det är roligt.

Började dagen med att besöka arbetsförmedlingen, hade blivit kallad till ett möte för oss som är med i ungdomsgarantin. Var ett intressant och kort möte, det var skönt!

Ringde sen till Katarina som skulle hjälpa mig med Alice. Så vi möttes nere på kajen. Så vi tog en promenix med Alice och pratade massa hund, men det var kul! Sen tränade vi lite och hon gav mig tips. Hon sa att Alice var grov och fin. Väldigt fint feminit huvud. Lite brant kors. Men i största helhet positiva "besked". Så det var riktigt kul att höra! Hon gav mig tipset att ställa för nordiska och amrikanska domare som gillar de som inte är så grova. För grandisarna utomlands är mer grova än de nordiska. Och så berättade hon att Alice öron beror nog på att hennes pappa har amerikanskt påbrå. För i USA bryr de sig inte om hur öronen ser ut, utan där kuperar dom öronen. Och då är det nästan bättre att de har lätta öron som Alice har.
Nej så jag fick lära mig mycket nytt och det var kul! Är väldigt taggad inför utställningen nu. Har fått i hemläxa att träna Alice på att "plocka" hennes ben och att folk ska kolla hennes tänder. Så det ska vi nog fixa :)

Sen åkte vi till djurmagasinet och frågade om foder, och jag kommer nog att byta till Eukanuba, eller iaf testa det få se. De är ju dom som ändå har bäst uppfödarrabbat. Efter en stund där så tog jag en mcdrive, var hungrig och det var det som var närmast ;) Åt lite och sen kommer Lisa och Mattias till bilen. Så vi pratade en stund och sen for vi åt varsitt håll.

Visste inte vad jag skulle göra tills klockan skulle bli 6, så jag åkte och våldgästade Tomas. Lika trevligt som vanligt. Där lyckades jag fördriva tiden i 1½h ungefär.

På klubben tränade jag lite lydnad med Cula, agility med Lattja och Alice fick bara vara med :P Lattja var super duktig på agility! Var så stolt över att allt från sist vi tränade satt kvar :D Så kanske det finns lite hopp för henne iaf ;)

Avslutade dagen med en promenad med Sara och Theo, lika trevligt som alltid :)

Nu ska jag nog ta och sova. Ska fråga Emilia om hon kan fota mig, om inte det är så att Linda hinner bli frisk från sin magsjuka. Brevet lär snart skickas iväg! Imorgon ska jag vara hundvakt åt alla 6 hundar igen, men då ska jag nog strukturera upp dagen lite bättre. Då kommer det nog bli bättre :)

Så Natti nu! Avslutar med en bild på en badande Cula ;)
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0