dags för uppdatering tror jag

Ja igår när jag kom hem från Mora så hade strömmen gått så jag kunde inte uppdatera bloggen och så. Så jag gör det nu ikväll istället :)

Igår åkte jag och mamma in till Mora, jag skulle till arbetsförmedlingen, veterinären och brukshundklubben. Och mamma skulle jobba, så vi åkte tillsammans.

Jag var först till arbetsförmedlingen och skickade in pappaer till försäkringskassan så jag får lite pengar :) Sen åkte jag till veterinärstationen och väntade tills vi fick komma in. Alice skulle få sin 1års spruta, lite sent tycker en del. Men jag ser det bättre sent än aldrig. Lattja skulle egentligen också ha en spruta, men hon ska ändå inte ut å tävla nå mer så det får vara.

Sen när det var klart åkte vi ner på stan. Jag gick och åt middag på kaffestugan, vart kycklingpaj med en Sarah bernardh till efterrätt (of course ;)). Var riktigt gott! Tycker att det är lite jobbigt att äta själv, men egentligen så är det ju sällan man äter "själv" på en restaurang, finns ju mycket folk där. Så jag gick och åt själv iaf, och det gick bra. Var faktis riktigt skönt :)

Jag for vidare till Tomas på Önaheden för att lämna en lapp till dom. Men Tomas var inte hemma, bara hans son Elias. Så vi stod och pratade ett tag, sen satte vi oss i köket och pratade lite. Efter ett tag kom Tomas hem så då satt vi och prata ett tag till och sen var jag tvungen för att fara vidare. Trevligt folk de där :) Tycker om att åka och hälsa på dom!

Sen var det dags för kurs, utställningskurs. Eftersom vi nu har anmält oss till Utställningen i Mora så är det ju bäst att träna. Och det gick ju bra, stundvis. Men när det vart för mycket stillastående så tyckte Alice att det vart sååå tråkigt så hon började hoppa och bita i kopplet. Men vi fick lite läxa, så ska väl ta tag i saken och träna lite med. Så kommer nog utställningen gå bra. Ska skicka iväg ett mejl till en i Färnäs som föder upp grandisar, för att höra hur man ska ställa de och få lite mera tips. Få se om hon vill hjälpa mig :)

När kursen var avslutade så tog jag ut Cula och tränade lite fotgående. Och det blir bara bättre och bättre! :) Idag har vi även tränat lite mera snurr, och det kan hon nästan helt med. Duktig tjej :) Ska försöka få in lite snabbare läggande, men det kommer. Får bara berömma snabba läggande nu så hon får in det.

Och som sagt när vi kom hem så var det strömavbrott och mörkt. Kallt inne hos mig med! Så jag satte igång och eldade som en tok! Men hann inte få det tillräckligt varmt, men jag stoppade bara Alice under täcket och då vart det rätt varmt ;) Perfa! Och i morse då såg jag att strömmen fortfarande var borta, det tyckte jag var konstigt. Men inne i stora huset fanns det ström, så då förstod jag att proppen gått ut till mig. Så jag bytte propp och då fungerade allt igen :)

Idag har jag gått runt i Knås och delat ut lappar, 1h tog det och under promenaden så var det sol, lite regn och så kom det även lite snö. Snacka om blandning på vädret! Men hundarna vart då trötta och nöjda över den promenaden. Sen har det inte blivit så mycket. Har möblerat om i bilen så nu får alla 4hundar plats i bilen. Men nu finns det bara plats för två i bilen. Men som Lisa säger så används inte baksätet till nåt annat än hundförvaring av leksaker och diverse annat. Så nu tyckte jag att det vart perfa :) Vi har även varit och hälsat på pappas lilla valp. Den är så söt. Ska bli kul när den kommer hem :)

Har avslutat dagen med en kopp te och några negerbollar, det var gott. Nu ska jag ta och ta in hundarna och sen sova. Ska upp och jobba imorgon så då är det bäst att lägga sig i tid. Annars blir det svårt att ta sig upp. Men ni har fått en uppdatering iaf :)

Ses! Natti
Kramkram

 
En bild på min fina grandis :)

Kommentarer
Postat av: carola

Hej vem är det som föder upp grandisar där ?

Det är lätt o ställa grandisarna.. som tur e.. hehe..

2010-05-13 @ 14:07:48
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0