vilken härlig dag!

Ja det har varit en underbar dag! Och den har toppats med fiske och skoter :) Kan inte bli så mycket bättre!

Jag och Alice tog bilen upp efter att vi varit och handlat. Pappa kom och hämtade grejerna som skulle ut på isen och jag och Alice gick. Så vi fick en liten promenad, det var härligt. Väl där var det lite folk och de hade fått 7 gäddor och några abborrar på pimpelspö. De som var där var; pappa, Ida, Mats Nylander, hans bror, några av deras barn, Tomas och Emma (Tomas dotter). Riktigt trevligt gäng :) Tomas hade även med sig sin engelska setter hane, Flerran på 13 år. Han tyckte Alice luktade JÄTTEgott och var som en svans efter henne. Förskte sätta på henne och så flirtade han med henne. Han stod och slickade henne hur mycket som helst på halsen, men Alice varkade tycka det var skönt ;)

Vi fick 3 gäddor till och även en fin abborre på angeldon. Pappa fick några fina abborrar med, så imorgon blir det stekt abborre till middag :) Var fint väder och blåste inte så mycket där vi var. När vi skulle åka ut till vägen så körde jag skotern dit, Alice fick springa bakom. Jag körde rätt sakta så det inte skulle gå för fort för henne. Så vi lämnade av alla grejer vid min bil och så tog Ida skotern tillbaka till sjön.

När vi kom hem så tog jag en cider, tog med hundarna ut, satte på mig solglasögonen och plugga in musiken i öronen och så gick jag ut och njöt det sista av solen :) Väldigt trevligt! Passade på att köra in två skottkärror med ved, när jag ändå var ute. Sen vilade jag lite till. Och så gick vi in. Alice är riktigt trött nu, vilket är förståligt :P

Nu ska jag fixa mat och sen blir det mys. Ikväll är det final på melodifestivalen :) Trevligt trevligt :) hade bilder jag tagit idag, men min sladd är som bortblåst.. Så kan inte lägga in dom..
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Linda

du får köpa en ny sladd, jag vill ju se settern :)

2010-03-13 @ 18:24:43
URL: http://llqvist.blogg.se/
Postat av: sandra

Sladden ligger hos mig ;) Den är här som gisslan tills jag fått min sladd till kameran! ;)

2010-03-13 @ 22:27:35
URL: http://bruskullas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0