Uppdatering

Igår hann jag inte uppdatera, jobbade i sälen till 1. Sen åkte vi ner på system och sen hem till Venjan, var hemma kvart över 2. Tog en promenad med mina hundar, bäst att passa på medans vädret var fint. Gick upp till Ann-Charlotte, för jag förstod att mamma var där. Orkade inte gå med Lattja tillbak, hon e lite stressad och dragig i kopplet. Så jag satte in henne i mammas och pappas bil, så gick jag och Brallan in till Charlotta och de andra. Alice e så lugn med barn, men hon tyckte att minsta killens bulle (som han höll i handen och sprang runt med, han e 2år) var jätteintressant och följde efter han för att ta den. Så jag har lite att jobba med där :P



Sen gick vi till Ylva för att hämta lite pengar. Efter det gick jag hem. Alice går så fint i koppel, även när Lattja är med. Så duktig så ^^ Hon har även blivuit väldigt duktig på inkallning, så länge det inte finns någon störning, och så är hon jätteduktig på kommandot Här. Jag är så stolt över henne. Säger jag Här så går hon lungt lite bakom mig, inte som Lattja som vill springa iväg direkt och går mer framför mig. Mötte Ida vid affären så hon gick med mig och Alice hem, var väl hemma kvart över 5. Var bara att hoppa in i duschen direkt. Tog god tid på mig i duschen, gött å duscha en stund. Bytte om och vänta tills resterande delen av familjen var klara.

Då bar det av till Maria och Ander, på andra sidan ån, på middag. Det vart fondue med potatisgratäng, sallad, beasås och vitlöksavioli (stavning??). Aviolin var mums!! Middagen i största helhet var mums, och jag åt alldeles för mycket, bra gjort av mig :P Till efterrätt bjöds det på hallonsorbet, galss, grädde, maränger, chokladsås och hallon. Det var mumma det med! :) Jag åkte hem strax efter 10 för att gå och lägga mig, skulle ju upp och jobba.

Idag när jag vaknade så var det ett riktigt snöoväder ute! Nu när man äntligen börjat längta ordentligt till våren. Klockan 7 kom Madde, det snöade hela vägen till sälen. Först så avsynadevi stugor, efter lunchen så städade vi. Gick riktigt bra, vi slutade kvart över 4. Då hade det spruckit upp och solen lyste så fint! Hemma i Venjan lyste också solen. Hemma stod maten på bordet så det var bara att äta, gött! Efter maten satte jag mig i soffan.

Och det är här jag e nu :) Ska ta en promenad med mina vovvar och sen ska vi mysa ner i sängen och kika på film, bara jag och hundarna :) En riktig myspys kväll tillsammans. Ska dricka lite te och äta upp sista delen av pajen, börjar nog få lite ont i halsen...


Nu ska jag fortsätta med mitt, blir nog ingen mer uppdatering idag. Imorgon kanske???
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0