uppdaterar lite igen

Fast det har inte hänt så mycket sen sist, förutom att jag och moster har fixat mat. Tacogratäng med all dess tillbehör, mums var det :) Till efterrätt vart det chokladpudding och vaniljsås, mums det med :)

Har ju hållt på och fixat med ved och eldning idag och då har jag gått och nynnat på den här låten, tycker den passar bra ^^



Det pratas ju om smstumme, undra om man kan få tangentpekfinger med :P Får ont i mitt pekfinger när jag håller på och skriver på datorn, så jag använder långfingret nu när jag skriver istället. Jaja ä go fell ivör :)

Nu ska jag ta lite mer fika, lite kladdkaka denna gång, eller om jag ska göra slut på chokladpuddingen, har inte bestämt mig än :) Märks la va jag gör.

Fick reda på en rolig nyhet igår, som gjorde min dag lite grann. Jag är ju jägare som jagar med hund, och bor i en av de vargtätaste delarna i Sverige. Så min åsikt om varg är ju rätt självklar, tycker inte om de överhuvudtaget. De passar bäst på djurpark, där kan folk få åka och klappa och kika på dom. Men jaja, det som var bra ang gårdagen var att det försvann 4 vargar. Rälsbussen körde på en flock vargar igår, det var 5st som funnits på spåret men bara 4 som vart träffade. En dog på plats, två fick de spåra ikapp och avliva och den sista fick de idag som de också fick lov att avliva. Rälsbussen var en riktigt bra dödsverktyg, och det bästa av allt är att ingen blir anklagad för dessa döda vargar. Det är skönt! Vargarna tillhörde åppelboreviret som består av 7vargar, men efter gårdagen så finns det nu bara 3vargar kvar. Min kompis Nathalie har blivit av med en hund och 9 får för den flocken av vargar så nu fick de sin hämd, gött!

      Bilderna är tagna och lånade av Nathalie Ädel

Så jag var rätt glad över gårdagen. Ska nog införskaffas fler rälsbussar tycker jag.
Kramkram

Avslutar mitt inlägg med en gullig bild på Nathalies hund Tea som matar deras flasklamm, hon e så fin Tea ^^

Kommentarer
Postat av: Linda

haha skriver du med långfringret :P hur sjutton klarar du det?

2010-03-12 @ 16:34:02
URL: http://llqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0