Skogsutflykt

Idag har jag varit på en liten skogspromenad med hundarna. Var upp vid halv 6 i morse för att släppa ut katten och hämta lite salva till mina händer, och då var det -20grader ute. Brrr så kallt... Och när jag släppte ut Nisse så sprang Miss Li ut å, och det är ju alldeles för kallt för henne att gå ut! Men hon ville inte in. Visste ju att Ida snart skulle upp så jag gick och la mig igen :)

Sen vaknade jag igen vid 9 och då låg jag i sängen och hade myspys med mina djur. Ida hade släppt in Miss Li på morgonen. Hade Alice i fotändan, Lattja bredvid mig och Miss Li på mig, riktigt mys ^^ De är så goa mina djur.

Gick upp och gav hundarna och mig själv mat. Gick ut med mina vovvar och så att skaren höll för Lattja, även för Alice. Så då vände jag och packade in alla hundar i bilen och åkte till buråbergs vägen. Släppte Lattja och Alice, Mimmi fick gå i lina. Lattja tog sig fram fint i skogen, skaren höll riktigt bra. Alice höll det också förr till och från. Vi gick iaf fram efter vägen. När vi gått en bit så vänder vi, men stannar för och vänta in Lattja som är borta. Ser henne en bit in skogen, hon bara är där går runt, lägger sig ner och så. Visslar på henne, hon kommer mot mig, stannar och viftar på svansen och springer tillbaka. Då bestämde jag mig för att ta mig dit för att se vad hon gör.

Börjar gå, men skaren höll inte för mig, så jag sjunker ju igenom hela tiden. Hon är kanske 200m in i skogen så det är ju inte så långt att gå, men ändå en liten bit. Pulsar på och sätter fast Mimmi i en stubbe när jag börjar närma mig, förstår att det lär vara något smaskigt. Och alla vet ju hur Mimmi är om det är nå ben. Sista biten kryper jag fram, och Lattja hade hittat ett ben. Så Lattja får ta benet med sig så kryper/pulsar vi tillbaka ut till vägen. Måste påpeka att jag inte hade nå täckbyxor, utan vanliga mjukisbyxor och inga längkalsonger. Så jag var lagomt blöt och kall om knäna när jag kom ut till vägen, var ändå snö över knäna när man sjönk igenom.

Åkte till affären när jkag kommit fram till bilen. Handlade lite och sen for jag hem och ockuperade mig framför tvn. Var ju ghostwispher och top model. Har även eldat och tvättat idag, känns bra att ha lite rena kläder då jag ska till Sandra till helgen. Vi ska ju ut och roa oss lite. Ska bli riktigt kul att komma bort lite till helgen! Fixade mat sen lagomt till då mamma kom hem, vart potatis, pölsa och fläsk. Riktigt mumma var det!

Tog lite bilder å, men har ingen sladd än. Till helgen kommer det nog komma massa bilder! Om inte Jonte kommer förbi med sin sladd.

Nu ska jag fortsätta kika på tv. Då vet ni vad jag gjort idag.
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Hanna

var bor du nu? jag ska upp till rättvik i helgen, tänkte om du bodde i närheten?

2010-03-22 @ 20:52:06
URL: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0