Nu så!

Ja nu ska jag uppdatera ang helgen. Men blir i korta drag, orkar inte skriva allt :)

Fredag: Åkte jag till Västerås, på vägen dit så svängde jag in till Fia (pappas kusin). Vi pratade en massa om det mesta och tiden går ju väldigt fort när man har roligt! Alice fick följa med in, Fia har två grandisar och en blandras, och de funkade väldigt bra ihop! Så där har jag en hundvakt sen :) Vi pratade även om hästarna deras, och det lät väldigt bra!
Kom iväg lite sent men kom fram till Västerås iaf. Vi åkte direkt och handlade alkohol och mat. Sen hem och fixa mat, blev tacogratäng med diverse tillbehör. Var ju tänkt att vi skulle ut på kvällen, men maten blev klar så sent så vi satt hemma och pratade och drack istället. Väldigt trevligt!

Lördag: Inledde vi med en långpromenad vid mälaren, väldigt trevligt och hundarna slocknade direkt när vi kom hem. Vi fixade mat och gjorde oss iordning. Idag bjöds det på marinerad älgrulle med hasselbackspotatis, sås och sallad, mumma :) Klart det då jag gjort marinaden ;) Vi njöt av middagen med god dricka till. Ikväll bestämde vi oss för att gå ut så vi gick till Sandra klasskompis ett rum bort. Där hade vi en liten förfest. När det väl var dags att åka ut på krogen så bestämde jag mig för att stanna hemma, var inge sugen. Hemma fester är bra mycket roligare :) Så jag höll vovvarna sällskap istället.



Söndag: Var en riktig slappdag, slappade hela dagen och åt pizza till middag. Var ett flera månader sist jag åt pizza så det var riktigt gott!

Måndag: Gjorde vi inget märkvärdigt heller, lugn dag.

Tisdag: Var Sandra till skolan, så jag skjutsade iväg henne så vi bara kunde åka direkt sen. Så jag fixade och donade i Sandras lägenhet, diskade, dammsög, duschade, packade in allt i bilen och tog hand om alla odjur. Så det var lite att göra minsan, men det var trevligt. Åkte till Högskolan vid halv 1 och sen for vi hemåt. Svängde in till djurmagazinet och köpte kaninmat sen bar det av. Vi svängde in till Äppelbo för att hälsa på Ädel, var riktigt trevligt! Samma sak där så pratade vi väldigt mycket så tiden bara flög iväg! Var kul att Ädels pojkvän Adam var riktigt pratsam. Han har bra hundsyn faktis, hoppas vi kan komma dit nå mer snart!
Sen åkte vi hem, gav alla hundar mat och sen åkte vi till Vickan. Där satt vi också och prata å prata, mycket prat vart det. Men det var jättetrevligt! Gillar Vickan skarpt! <3

Idag har jag inte gjort så mycket, kollat lite på saker som kommer ha med hästarna i sommar att göra. Fixat i bagerstugan, men hade behövt bärhjälp! Och pappa kommer inte hem än på ett tag... Men eldat har jag gjort så det blir lite varmt, kommer inte bo där inatt men sen. Ska ut och kolla lite mer sen, stega upp de tilltänkta hagarna och se hur mycket stolpar respektive stängsel det kommer gå åt. Ska bli kul med sommarhästar! :D

Nej nu ska jag fortsätta med det jag ska, ge hundarna mat och stega upp hagarna :)
Men en uppdatering iaf! Bilder här nedan, egobilder ;)



Ha det så bra nu! Ska bli bättre på att skriva i bloggen nu :)
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0