Nu är det nog bestämt!

Ska nog "avboka" valpen hos brigadens. Har inte råd med någon just nu. Så då är det bättre att någon annan får valpen istället.

Har pratat med Molars kennel nu och de har parat en tik nu i veckan. Så de föds i början på maj, och det tror jag hade passat mycket bättre! Tiken heter Molars Fixa (u. Molars Trigga (som är nästan helsyster med Yubla, de har samma pappa och deras mammor är kullsyskon) e. Eros von der Mohnwiese). Har tyvärr ingen bild på henne, men såg på hunddata att hon var grå. Pappan heter Sid vom Haus Pixner. Verkar kunna bli en bra kull. Och tiken i kullen är släkt med Yubla, så då får jag samma gener i denna valp. :) Ska ringa de igen om 5-6v då vet de om hon är dräktig eller inte.

Bilder på Sid vom Haus Pixner:
 
Väldigt fin hane! Kommer ju bara bli grå schäfrar, men det går bra ändå ^^

Väntar på att Kurants Kennel ska ringa. Bra att ha en annan kull som man kan "luta sig på" om det inte skulle bli någon valp från Fixas kull. Spännande iaf! Känns bra att säga nej till den valpen som jag tingat. För om Fixa får valpar så blir de levernasklara i början på Juli, perfa ^^ Då hinner jag jobba och tjäna ihop lite pengar innan!

Ja så ser det ut just nu. Har som sagt nog troligtvis fått ett jobb nu :) Men skriver mer om det när det är helt klart.
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0