Mina vovvar :)

Ja jag är såå stolt över mina vovvar. De är så lugna och snälla att ha med sig.

Vi var upp till skidstadion idag, hade först bara Alice ute och Lattja fick sitta i bilen. Alice är så lugn att ha med sig, bara står och gör inte så mycket. hon bryr sig inte om människor, om de inte har en korv i handen :P Andra hundar vill hon oftast fram till, men hon e ju inte aggressiv eller arg, vill bara fram och hälsa/leka. Tog ut Lattja sen med, så jag hade båda mina älsklingar. Lattja skäller lite grann i början, men när hon har "skällt av sig" så blir hon hur lugn och go som helst. Så de är så snälla att ha med sig, bryr sig inte om folk eller andra hundar (inte så mycket med andra hundar iaf:))

Sen när skidtävlingen var slut så gick jag hem med hundarna, är nog ändå 3km hem till oss därifån. Men det strålande vädret, musik i öronen + två underbara hundar så gick det super! Alice går ju jättefint i koppel, men man får säga till hon ibland då hon kan börja dra lite. Och hon drar mer när Lattja är med än när jag går med henne själv. Men promenaden hem gick bra, det kändes så bra med vovvarna. Så på sista raksträckan innan vi hemma, så släppte jag Lattja så hon fick gå lös. Hon skötte sig utmärkt! Inte alla som kan göra så med sin jakthund ;) Sen när vi hade lite drygt 100m hem så släppte jag även Alice, för hon är ju inte helt hundra på inkallning så vågade inte släppa henne innan. Men hon skötte sig så bra när hon var lös, kom när jag ropade. Hon börjar kunna kommandot Här rätt bra nu, då ska hon gå vid sidan. Och det funkar väldigt bra även med henne lös :) Så duktiga tjejer jag har ^^

Och det har även börjat gå bra att ha Alice lös på gården, hon har kört med den här; -Alice kom nu (jag) -Hmm, nää inte nu. Svarar Alice :P Hehe kanske inte riktigt så men ni förstår hur jag menar. Hon har bara kommit då hon själv velat. Och jag har haft problem med att hon har sprungit ut på vägen också, men det funkar jättebra nu! Nej nu har nog polletten fallit ner ;)


Här är mina duktiga tjejer :)

Nu ska vi åka till Mona på lite fika, sen ska jag ta en promenad hem med hundarna. Få se om jag tar alla 3 eller bara mina. Har inte bestämt mig än :P Men Mimmi tar fram det värsta ur Lattja, Mimmi har dåligt inflytande på min tjej. Så då är det skönare att bara gå med mina och sen bara med Mimmi :) Märks hur jag gör!

Kramkram

Kommentarer
Postat av: Nathalie

haha vilken storleksskillnad! gillar blicken i grandisen, helt förvånad =)

2010-03-16 @ 02:22:49
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0