Jobbat idag

Ja idag har jag jobbat, var tänkt att jag egentligen skulle jobbat igår men jag kände att jag inte orkade igår. Så jag åkte upp och jobbade idag istället, gött med ett jobb där man får välja själv hur jag vill jobba ;) Och tur att jag åkte idag, var bara 3pers där så jag hade fritt fram och städa, inga som var ivägen och det var skönt!

Igår så var en lugn dag, jag gjorde de vanliga sysslorna som jag gör varje dag. Diskade lite, städade lite, fixade inför middagen, eldade, tog han om hundarna, kaninerna och lite annat. Ida kom hem vid 4, så vi kika på top model och sen åkte vi och handlade. Lite mat inför kvällen. När vi kom hem så låg det en skål på golvet, vad gör den där tänkte jag. Sen insåg jag att det var i den räkorna legat som jag tagit upp. Så då har Lattja (bara hon som var hemma) snyltat räkor från bänken, hon har blivit en riktig tjuv på senaste tiden och verkar alltid vara hungrig. Vet inte vad det beror på...

Så jag fick gå ner och ta upp nya räkor. Hade även tagit upp älgkött. Så jag och Ida vilade oss lite innan vi tog tag i maten, vi fixade räktoast till förrätt, älgkött med hemmagjorda klyftisar, rotfrukter i ugn och sallad. Efterrätt hade vi gjort en rabarberpaj med vaniljsås.En riktig myskväll :) Pappa kom hem från jobbet igår och mor hade också jobbat hela dan, och de kom hem precis samtidigt. Sen avslutade vi kvällen med en film, The Hottie and The Nottie. Den var bra!

Nu ska jag knata till affären med mina vovvar. Det blir jobb hela helgen, gött å tjäna in lite extra pengar :) Skriver kanske lite mer senare, beroende på vad jag hinner och orkar :P

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Linda

jag sa ju att den var bra! filmen alltså :P

2010-03-19 @ 17:06:04
URL: http://llqvist.blogg.se/
Postat av: sandra

Vilken hemmafru du blivit ^^...

2010-03-20 @ 11:31:36
URL: http://bruskullas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0