Glad i hågen

Ja det är ja :) Har kännt mig uppåt hela veckan! den här veckan har känts så bra, med jobb och saker att göra, fint väder och härliga hundar. Så det har varit härligt. Hoppas att det fortsätter.



Få se om jag ska till risberg imorgon eller inte. Vill det på ett sätt, men på ett annar sätt inte. Får se vad jag väljer, har kvällen på mig att fundera.

Har även hållt på och kollat på lite valpar ikväll, schäfervalpar först och främst. Ja jag hade en kull som jag redan har tingat en valp i, men när de föds så kommer de vilja ha handpenning. Den handpennings summan har inte jag nu. Och så kan jag nog få tag på lite billigare valpar men som ändå kan vara riktigt bra. Jag tycker att 12000kr är väldigt mycket för en valp. Vi sålde våra valpar för 7000 och det tycket jag iofs var billigt med tanke på att det var bra föräldrar. Men mellan 7-9000 för en bra valp är lagom. Max 10000 tycker jag. Alice kostade 11000, var väl lite mycket tyckte jag. Men hon har varit värd varenda öre, ångrar inte att jag köpte henne :)

Jag vill nog ha en valp till sommaren, juni kanske, som jag hade med Alice. Eller maj.. Få se hur det blir :) Ska försöka hitta ett boende med, hyra ett hus här i byn. Ska ringa några här i veckan få se om jag kan få hyra deras hus. Eller så ska jag ringa Ann-Charlotte, som jag hyrde huset av förr. Få se vilka som är billigast :) Ska bli spännande! Skönt att få flytta till något eget igen! Måste få tag på ett bättre jobb med, eller iaf ett heltidsjobb så jag kan få ihop lite pengar :) Annars är det ingen idé att hyra, om jag inte kommer ha råd med hyran.

Har skickat ett mejl till molars idag för att höra om de har någon mer kull planerad i år. De har ju bra hundar med :) De hade en tik som jag ville ha valp efter, men hon dog tyvärr förra året :( Men de har flera bra hundar. Bara jag får en svart eller grå schäfer så är jag nöjd. Vill helst inte ha en vanlig schäfer :P

Nej ska fundera vidare och ta en kvälls promenad med vovvarna och posta ett brev.
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, 12 börjar bli lite för mycket för en valp tycker jag också. Men samtidigt har dom väl satt priset så högt för att få bort folk som bara "vill ha en hund", dom som verkligen vill tävla med sin hund är ju oftast beredda att ge så mycket pengar för en bra valp!



Annars kan du kanske höra efter om det är någon som vill sätta ut en tik på foder?



Ha de finfint!

2010-03-07 @ 13:42:56
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0