Midsommar!

Ja nu är midsommar helgen över, och vilken helg det varit!!

Fredag så var det till att hjälpa till hemma med städning och diverse annat skit. Eftersom pappa skulle ha 50års kalas på kvällen. Sandra och killen David + Davids kompis kom till byn vid halv 4, så de fixade väl iordning sig så de var klara. David och Fredde (som kompisen heter) sov på vandrar hemmet.
Vi hade bestämt att vi skulle till Lina klockan 17, men jag och Sandra stannade hemma en stund extra och väntade på att Ida och Erik skulle komma farandes från Västerås, så vi kom inte hemifrån förän vid 17.30. Och då fick ändå stå och vänta på grabbarna vid kyrkan. Men tillslut kom de så vi äntligen kom fram till Lina.

Där hällde vi upp isgrogg, vattenmelonen. Var riktigt gott, den fick högsta betyg! Men de vart väldigt söt :P Vid närmare halv 7 gick vi till parken. Där gick vi tipspromenad, grillade och åt gott och drack lite bål. Jag och Sara var hem en sväng efter maten och rastade hundarna, så de vart glada. Sen tillbaka och spela lite brännboll.

Kvällen avslutades med dans på dansbanan. Men vid 2 gick stereon sönder så då var festen slut. Vi gick hem på lite efterfest hos fadern, eller jag fick skjuts på en pakethållare. Vart lite folk där med, men jag drack inget mer, kände att det räckte! En mycket trevlig kväll iaf :)

Lördagen var rätt så seg, gick ju och la mig vid 4 och sen upp vid 11. Så jag, Ida och Erik tog en promenad med Lattja, Cula, Aliceoch Meja. Vi gick till Lina och hämtade sakerna och sen gick vi till gulahuset och hämtade Sandra, David och Fredde. Så gick vi hem på brunch/middag. Vet inte riktigt vad det vart.... Sen såg vi på en film, Sherlock holmes. Efter det åkte vi och fiskade lite :) Fick inte så mycket, men några stycken iaf :P Mäskade lite extra innan jag åkte därifrån.

Fick ett sms av Jonte som undrade om jag ville följa och åka flotte, kan jag väl sa jag. Så då vart det en flottetur på sjön + några cider. Så då vart det lite supa då med. Jonte och Agnes pojkvän badade på kvällen, det ville ingen annan göra. När vi åkt klart på sjön så åkte vi hem till far igen på lite efterfest, men den vart inte så långvarig. Gick nog och la mig vid 3.

Söndag vakande jag klockan 7, på morgonen ja! Och efter det så  vaknade jag till och från tills dess jag gick upp. Tänkte att idag skulle det bli en lugn dag. Följde med pappa och lämnade lite bord som dom lånat i kroken. Och då vart jag och Sandra bjudna på tjejknytis på kvällen. Så jag var hem och frågade om hon ville dit, och det ville hon. Innan knytiset så var jag och Jonte och fiskade lite, vi fick nog iaf 20braxar denna gång. Var väldigt trevligt. Sen var det till att hem och byta om, packa i mat och cider och sen fick vi skjuts till korken.
Där hade vi väldigt kul! Härligt gäng som var där på kalas. Så klockan vart ju lite grann då med, gick och lamig vid 2.

Och imorse vaknade jag självklart först vid halv 7 igen, men då somnade jag om och vaknade nu vid halv 11 igen. Gött det! Idag blir en lugn dag, en promenad i solen med vovvarna skulle jag tro. Ska även åka och slänga all fisk, då blir björnen glad :) Och kankse blir det lite fiske till kvällen, har inte bestämt mig än.

Fick i uppdrag av Linda Lindqvist att ta kort på David, så det har jag väl gjort. Och så ville LInda Lahger att jag skulle lägga upp lite bilder i bloggen som jag tagit, så det ska jag väl försöka göra med :P Men har inte tagit någon bild på festerna, ville inte ha kameran med mig. Igår hade jag tänkt ta med kameran, men då glömde jag den :P


Alice

Cula

Sandra och David

Sandra

Meja

Sandra och David

Ida M

David och Mimmi

Ida B myser med Svea

David och Fredde

Erik

Ida B.

Hoppas att bilderna duger åt Lindqvist nu ;)

Och till Lahger:




Nu ska jag ta och göra lite nytta, inte ligga här inne hela dan!
See you later!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0