Kennelhosta :(

Ja nu har alla mina 3 flickor drabbats av kennelhosta. Inte så roligt... Första gången någon av våra hundar drabbas av det. Cula är den som det märks minst på. Lattja är värst, hon hostar nästan så fort hon rör på sig :( Alice är lite då och då, det börjar nog bli lite bättre med henne. Pigg är hon iaf och har överskottsenergi! Vill bara springa och leka, men det får hon icke. Man ska ta det lugnt under "sjukdomsperioden" och lite efter. Så det blir mest bara lugna koppelpromenader nu, om inte Brallan smiter ut vill säga.

Hoppas att de snart blir friska mina skruttfior :) De andra hundarna verkar ha klarat sig (peppar, peppar ta i trä), hoppas att det håller sig så. Räcker med mina tre som har det. Så nu hålls hundarna isolerade från varandra. Och eftersom Lattja hostar så pass mycket som hon gör, så får hon inte vara i hundgården nu heller. De får helt enkelt vara inne och ta det lugnt (tråkigt tycker alla hundarna).

Har varit och klippt mig idag, vart väldigt kort! Men det var väl välbehövligt. Håret var väldigt slitet i topparna... Men fördelen med hår är att det växer ut igen :)

Nu ska jag nog lägga mig och läsa lite, eller sova. Har inte bestämt mig än!
Ha det bra nu!
Kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: Gina

Hejsan, hur smittar kennel hosta? Vicky o jag prata om det men vi va osäkra, så du kanske vet./ Gina

2010-06-09 @ 19:27:27
Postat av: Theres

Sv. Det smittas vid närkontakt, om de dricker/delar samma vattenskål, matskål och leksaker och om min hund skulle hosta "på" eran hund. Det är inte luftburet.

2010-06-09 @ 19:38:48
URL: http://brustheres.blogg.se/
Postat av: Gina

ok tack så mycket, det var bra att veta / Gina

2010-06-09 @ 22:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0