Hej alla glada!

Jag är fortfaranade dålig på att uppdatera, men jag gör det nu iaf!

Jag har faktis jobbat hela veckan, inte hel dagar då, men lite varje dag:) Satte plant mån-ons och sen städade jag tors. Idag är jag ledig, så gött!

I tisdags när vi satte plant såg de en björn, jag som självklart var på andra sidan hygget fick inte se någon björn. Tror ni att jag var lite irriterad/besviken? Ja ganska så mycket! Men det var bara en liten björn, en 2åring troligtvis, men det var då en björn iaf. Jaja, kul för dom iaf!

Onsadgen vart det plantsättning och sen vart det lugnt på kvällen.

Igår var jag och städade och efter städningen åkte vi till Borlänge. Ida skulle dit och para Siwan, och det vart någr parningar så nu håller vi tummarna för kaninungar om 4 v :) Hehe såg lite roligt ut när hane parade Siwan, har aldrig sett en sån parning förr. Men då hanen kom till skott så svimmade han till och ramlade av. Det var lite fränt :P
Efter det så åkte vi till mammas kusin och fikade, och sen skjutsade jag ner mamma, Barbro och Helena till starten av blodomloppet. De skulle promenare den :) Jag och Ida vände kosan tillbaka till Insjön där det vankades en ridtur! Har inte suttit i en sadel på snart 6-7år, så nu var det dags igen! Var riktigt kul med! Först hade jag och Ida lite svårt för vem som skulle ha vilken häst. Fia har 5 hästar, två B-ponnys, en nordsvensk, en ardenner och en arab. Så en lite salig blandning. Jag valde att ta Ardennern, den "minsta" hästen ;) Vart nästan lite höjdrädd först när jag satte mig upp, men det gick över snabbt. Och guud vilken bra "nybörjar" häst! Gick så bra, travade tom några steg. Ida fick ta araben och det gick lika bra. Vi red ca 1h, och när vi kom tillbaka så hade jag lite svårt att ta mig av. Men tillslut lyckades jag glida av hästen och gisses vad ont jag hade i benen, hon är ju rätt bred över ryggen ;) Fast jag har ingen träningsvärk idag, gött :)

Så jag och Ida ska försöka åka ner igen och försöka rida lite. Nu vart man ju mer taggade till att skaffa häst, men inte nu, i framtiden :) Tyvärr inga bilder från ridturen, får bli nästa gång ;)

Nu ska jag ge vovvarna frukost och sen ta hand om de! Ikväll blir det kanske fiske, håller  tummarna för det iaf :)
Ha det gött! Inga bilder idag, får bli en annan dag :)

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0