Fotboll, spår, bilder och cykelbingo

Ja så har mina två dagar sett ut.

Igår la jag ett IPO-spår till Cula, kanske 50m långt. Och det tog hon riktigt bra! Men att ha korv i spåret gav lite för stor störning. Ska försöka spåra med henne imorgon med, om jag får tid. Och då lite längre och lägga godis i vart tredje fotspår istället för varannat få se hur det går. Men den tjejen är väldigt duktig, så det kommer nog gå galant! Vi tränade även lite lydnad. Sitt och stanna, ligg och stanna och fot. Har lite att träna, så ska ta tag i det hela nu!

Sen igår var det intro och info på jobbet. Har ju fått sommarjobb i sommar på ålderdomshemmet här i Venjan. Var det enda jobbet som jag kunde få här i byn, så då fick det bli så. Och pengar behöver jag ju! Först hade vi information, och jag satt och gäspade stup i kvarten, var sååå tråkigt! Efter lunch hade vi lyftteknink. Det var mycket roligare! Är ett roligt vikariegäng, så det kommer nog ändå bli en rolig sommar :)

På kvällen komma Lina förbi, och vi tog en promenad runt rosshol. Så hundarna fick springa lösa. De var rätt så nöjda när vi kom hem :P När vi gått våran promenix fick vi jordgubbar och grädde, var mums! Satt och pratade ett tag med, alltid lika trevligt :)

Idag har jag bara tagit det lugtn, legat ute i solen och läst. Så det har resulterat i en solbränna på ryggen (den brännan är lite röd ;)) Så nu har jag (eller pappa och Ida) smörjt in ryggen med aloe vera, få se om det blir nå bättre. Ska nog ändå börja använda solkräm igen :P

Hundarna har fått tagit det lugnt idag, har varit rätt så varmt. Men nu på kvällskvisten har de fått springa av sig lite. Så liite nöjda är dom nog. Har även gjort premiär på cykelbingot här i Venjan. Jag och Ida cyklade och vi vann varsin trisslott båda två, ingen vinst på den tyvärr... Men kul med en vinst iaf :P Efter cyklebingot så cyklade vi vidare ner till fotbollsplan. Där skulle vi träna fotboll med några fler. Var hur länge sen som helst vi tränade fotboll! Vart mest bara matchspel, men det är roligast! ;) Det var grymt kul, så det kommer jag nog fortsätta med i sommar. Cykelbingo och sen fotboll :) Är ju perfekt uppvärmning.

Hem och duscha och sen se på grey's anatomi, sååå spännande!!! :) Synd att det var säsongsavslutning bara... Men då har jag något att se framemot :) Sen fick Cula och Alice springa av sig ute medans jag hängde ner all tvätt. Nu ligger de och tuggar på varsitt ben, bara Lattja som inte fick något ben. Ska in till Mora imorgon, får köpa lite ben då. Ska även inhandlas saker till midsommar, inet så långt kvar nu ;) Vad kul det ska bli!!! Har fått reda på idag att Ida och Erik kommer hit då, ännu roligare :)

Förresten i måndags var jag och införskaffade mig en systemkamera, en Canon EOS 1000D :) Väldigt bra tycker jag, duger åt mig just nu iaf. Så det har blivit en hel del foton nu.


Cula

Cula och Alice busar med min gamla sko

Jag och Cula vid spårets början (fin flagga jag fixat va;))

Här spårar hon på. Hon verkligen älskar det! Svårt att få henne att sluta spåra, går inte riktigt att belöna henne med lek efter spårets slut då hon hellre vill fortsätta spåra :) Gillar min schäfer!

Alice gillar Lina skarpt! När vi promenerar så är det hon som får ta henne, hon får ta sitt gym brukar vi säga ;)
      
Här är lite roliga bilder på Lina som tränar med sitt gym ;) Haha väldigt roliga bilder, tycker jag!

Det får avsluta kvällensinlägg då jag behöver sova! Lägger upp lite andra bilder jag tagit en annan dag :)
Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0