18 juni 2010

Hej alla bloggläsare!

Tänkte göra en liten uppdatering. Har gjort lite grann dessa dagar.

Igår åkte jag och Sandra in till Mora. Sandra skulle klippa sig klockan 9 och jag skulle på möte klockan 9.15. Och det var tänkt att mitt möte skulle hålla på till 11, men han gick igenom mitt CV och sen fick vi "sluta". Så jag var därifrån 9.30 :P Så då åkte jag till Sandra som var hos Mirre och klippte sig. Bestämde mig för att åka hem till Venjan för att hämta hundarna. Vi hade bokat in lunch i Skejsnäs, där moster, mormor och Adam var. Och eftersom det var strålande sol på morgonen så ville vi inte ta med hundarna i bilen, det var alldeles för varmt! Så då åkte jag hemåt för att hämta dom och då ville Ida följa med. Så jag fick ta mammas och pappas bil tillbaka till Mora, bra för mig ;)

Plockar upp Sandra i Mora och drar till Skejsnäs (som ligger vid siljan), svänger först in till djurmagazinet och handlar lite ben till vovvarna. Sen far vi vidare. Hundarna tyckte det var härligt att få springa lite lösa där. Stugan ligger på en udde med närmsta granne ca 500m bort, så hundarna kunde inte störa någon. Så gött! :) De var väldigt nöjda iaf! Badade, smaska lite på ben och springa runt = ett hundparadis ;) 

Efter att vi ätit lite jordgubbar med grädde så for vi hemåt. Ida följde med moster till linghed. Hem och sen var det lugnt. Hjälpte pappa lite med veden och sen såg vi på en film jag och Sandra. Vi såg Walk the line, den var väldigt bra :) Bra låtar om inte annat!

Idag har jag varit och jobbat på förmiddagen. Hem och åt lite lunch. Sen fixade jag och Sandra isgrogg till midsommar. Förra året gjorde vi en hallonisgrogg och en jordgubb. I år kände vi för att prova något nytt. Så vi tänkte försöka med Vattenmelon. Var väldigt mycket fix, ta bort alla kärnor, mixa, sila bort vattnet (är ju ändå vattenmelon) och sen fick vi lov att späda ut med lite socker. Det luktade väldigt starkt om groggen! Får smaka sen få se om det gick hem. Vi ska göra en hallon isgrogg med, så vi får väl dricka av den först och ta vattenmelonen sen ;) Då går den nog ner!

Nu ska jag ta och packa och dona. För sen ska jag och hundarna åka upp till Buråberg och börja elda. Till kvällen kommer Lina och Sandra med. Vi ska sova kvar där över natten, ska bli mysigt! Bara vi och hundarna :) Och regnet som smattrar mot taket :)

Lägger inte in någon bild idag, men tog rätt så många bilder igår när vi var i Skejsnäs. Men har inte lagt över dom i datorn än, så jag får göra det en annan dag. Imorgon eller på söndag kanske, få se vad jag får lust med :P

See you later!
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0