Sen uppdatering från en toppen helg!

Ja jag är som vanligt sen med att uppdatera bloggen, men har faktis inte haft tiden till det. Tar ändå en stund att skriva ner allt. Men nu så har jag gjort mig tid. Skriver nu om helgen som var så skriver jag om veckan i ett annat inlägg :P Få se när det inlägget blir ;)

Torsdagen blev det som sagt en tur till Oxelösund. Först åkte vi till Insjön och lämnade kvar Alice, där hon är än idag :) For sedan vidare till Västerås för att lämna av Sandra. Sen fortsatte jag och Cula våran resa till Oxelösund och Linda. Var väldigt fint i Oxelösund, mysig liten stad. Linda bodde väldigt mysigt med. Vi tog en kvällspromenad med vovvarna. Och oj vad med harar vi såg! kanske en 5st. Så många ser man inte här i Venjan på en kvällspromenad ;) Men Cula var duktig och jagade dom inte, fiskmåsarna däremot jagade hon lite. Men inte alls på samma sätt som Yubla gjorde! Där snackar vi fågeltokig schäfer :P Vi åt lite kvällsmat och sen la vi oss.

Fredag gick vi upp hyffsat tidigt. Vi packade lite och sen tog vi hundarna och åkte till Joggersö. Där hjälpte jag Linda med hur vi hon skulle sätta upp sitt utställningstält com hon fått från Royal Canin. Och efter lite om och men lyckades vi slå våra kloka huvuden ihop och få upp tältet :)
Sen var det bara att ta ner det igen och ge sig ut till hundbadet. Även jag doppade mig och Linda. Men hundarna var som galna och badade hela tiden. Har lagt upp de bästa bilderna på fb, orkar inte lägga ut nå bilder här idag :P

Efter att ha varit och badat någon timme så började vi bli hungriga, så vi for till Lindas lägenhet och åt lite gott. Njöt lite framför tv:n innan det var dags för mig och Cula att fara vidare till Södertälje. Där Culas uppfödare bor. Det skulle bli kennelhelg, så det kom några dit som har valpar från dom. Var riktigt kul och lyckad helg! Så på fredagen vart det spårning. Cula fick gå ett spår med sin första vinkel, och den vinkeln tog hon klockrent! :D Duktig stumpa ;)

Hem och åt lite sen mat, lite hundsanck innan det var dags att sova. Träffade Culas mamma då med för första gången. Och tjejen som har henne ska börja sitt sista år på hundsportgymnasiet, så vi pratade lite om gymnasiet, var lite roligt :) sen sova.

Lördagen var det till att gå upp klockan 8, för det var frukost 9. Efterfrukosten kastade vi in alt vi skulle ha med oss + hundarna i bilen och åkte till spårmarkerna. Inte samma som igår, utan på ett annat ställe nu. Och det kändes att det skulle bli en väääldigt varm dag, tur att Helen och Fredde förberett med vatten, så det gick ingen nöd på oss, värre för vovvarna. Men de spårade på fint trots värmen. Cula fick gå två spår, 50steg, vinkel, 50steg. Två såna, och Cula ska visst vara en talang inom spåret, så nu får jag allt ta och spåra lite mera med henne :)

Sen tillbaka till huset och lunch. Vilade lite innan det var dags att åka ut till nästa träning. Då vankades det lydnadsträning och bitövningar/skyddsträning. Vart många korta pass. Fick många bra tips av Helen på fotgåendet så det har vi tränat en del. Sen körde vi lite bitövningar på Culan, för att väcka hennes intresse så jag kan börja träna skydd med henne. Det var inte så kul första gången, men andra blev det roligare :)

När träningarna var klarar åkte vi hem och åt middag. Avslutade dagen med hundbad, så då var hundarna nöjda. Var ändå 30grader under dan då vi tränade. Så de var välförtjänta av bad :) Lite snack och kika på bilder på kvällen innan läggdags.

Söndagen var det till att gå upp ännu tidigare. Efter det att vi åt pizza dagen innan så hade jag lite ont i magen nu. Så jag gick och la mig i sängen efter frukosten för att se om det blev nå bättre. Kom ut lagomt tills det var dags att åka till spårmarkerna som dagen innan. La bara ett spår denna dag då det var mycket varmare nu! Visade redan vid 8 över 25grader ute. Så idag skulle det bli ännu varmare än dagen innan. Men Cula tog spåret bra även vinkeln. Men sen gick spåret lite i motvind, så hon vindade lite, men det var bara att hålla emot tills det hon gick med nosen i backen. Då fick hon fortsätta spåret, så hon spårade iaf sista biten fram till slutet, väldigt duktig :)

Men värmen tog mycket hårdare på hundarna idag, och det märktes... Vi åkte hem till Fredde och Helen och åt lite och badade i deras pool, sen bar det av till lydnadsplanen igen. Där gick jag och Cula ett kort lydnadspass först, och det såg mycket bättre ut än dagen innan :D Så det är bara att fortsätta så. Sen gjorde vi en jättekort bitövning, och hon tyckte det var lite roligare nu än dagen innan. Sen efter ett tag gjorde vi en kort bitövning igen, och nu tyckte hon att det var lite mera roligt :) Så det tog sig!

Åkte tillbaka till huset, tog det lugnt och kikade på lite bilder och film. Tog även en välbehövlig dusch, väldigt skönt! Satt och pratade lite med Helen och Fredde ett tag innan jag for vidare till Enköping. Där vart jag bjuden på mat till Annika och så bjöd jag dom på fika :) Så var där i 4h, så klockan vart lite över 10 innan jag var på väg hem till byn. Pratade med Linda någon timme. Sen Ida för att orka hålla mig vaken, men det gick bra tog mig hela vägen hem utan problem :)

Det var den helgen det! Har som sagt lagt ut bilder från helge på fb, orkar inte lägga upp alla här. Men efter den helgen så vart jag väldigt taggade till att ta tag i träningen! Har tränat lite lydnad sen jag kom hem, men Cula var trött nästan 2dar efter den helgen! Så nog tog det hårt på hundarna minsan. Nu ska jag hjälpa mor och sen äta lite kvällsmat. Skriver om veckan som varit imorgon, har nog lite tid över till det. Ska ta en kvällspromenad med Cula och Lattja nu innan sovdags :)



Avslutar med en bild på Culan.
På återseende!

Kramkram

P.S. några bilder jag tagit från helgen finns på http://skogsstugan.com Culas uppfödare, badbilderna har jag tagit som är på första sidan ;) D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0