Nedstämd...

Trots att jag ser franemot helgen, men just nu tänker jag på att jag har skickat ett mejl till Alice uppfödare och sagt att jag troligen inte kan ha kvar henne. Men jag vill inget hellre! De skrev att de hade väntat mitt mejl, men hade jag haft råd så skulle jag absolut ta henne med. Hade jag kommit in på tjänstehundslinjen istället för jakthundslinjen så hade jag kunnat ha henne med. Det är så svårt! Älskar den stora svarta, trots att hon kan göra mig galen ibland. Ångrar inte det köpet för en sekund! Vill inte behöva lämna tillbaka henne till uppfödaren för att aldrig se henne nå mer, vill ha henne när mig i sängen och mysa. Min gosvovve. Älskar att ligga i soffan och gosa, i sängen undertäcket å gosa. Inget kommer bli sig lik om jag får lov att ta det beslutet som jag kanske måste ta. Sitter redan nu med en klump i halsen och tårar i ögoen, och då är det inte klart en om jag ska omplacera henne. Hur faan ska det gå om det skulle bli aktuellt!

Usch vilket tråkigt och nedstämt inlägg det blev, men det är så jag känner just nu. Fick precis ett mejl från uppfödaren, vet inte om jag vågar läsa det, gruvar mig för vad som står. Faan att det inte går att skita ut pengar! Funderar på annars om det går att försöka hitta ett lite billigare foder så kanske jag kan ha kvar henne iaf. För foder kostnaden nu för 3 hundar ligger nog på 1200kr i månaden och försäkringen på 5-700kr. Så det är nästan 2000 på bara hundarna. Ska fundera nu över helgen få se, vill inte ta något beslut än.

Mamma tycker att jag ska göra mig av med henne, tycker nog nästan hela familjen. Ingen verkar vilja att jag har kvar henne utom jag och Ida. Usch hatar det här.

Nu ska jag packa klart och sen ska jag åka till Oxelösund och bo hos Linda inatt, hoppas att jag hinner bli lite mera glad tills dess! Sen imorgon bär det av till Södertälje och till Culas uppfödare. Ska träna hund hela helgen :)

Hörs.
Kram

Kommentarer
Postat av: carola

Jadu.. tack för det inlägget i din blogg... men jag kan ju inte rå för att jag hade den känslan och att den stämde..eller hur ?för fel hade jag ju inte... jag gillar också hunden o vill hennes bästa, trots att hon inte e mig längre o jag vet också hur jobbigt det kan vara att skiljas från ett djur...

Men när man håller på med djur anser jag att man får tänka efter före..inte efter, då är det liksom lite sent.. men det är min personliga åsikt...

Jag har själv studerat i 4år som ensamstående och haft hus och mina barn och mina hundar enbart på studiebidrag o lånet från csn..och jag vet vad tajt det kan bli, man får trolla med knäna ibland..så nog vet jag hur det är att studera o den ekonomin o sen hade ju jag då även som sagt min familj o hundar..Och det är inte lätt..det e ett helsike emellanåt.så tro inte att jag inte förstår...

// carola..

2010-07-08 @ 17:00:34
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: Lisa

Hej Theres.

Det kostar att ha hund, det gör det. och speciellt en så pass stor hund.

Vi vet alla att Alice är en älskad och omtyckt hund som inte vill världen nå ont. Och vi vet alla att du kommer att ta ett beslut som gör alla partert nöjda, även om det kanske innebär att Alice flyttar. Vi vet att du kommer hitta den perfekta familjen för henne!

Tänker på er

/Lisa

2010-07-08 @ 21:38:29
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0