Nästa update!

Ja nu tänkte jag uppdatera om veckan som varit :) Bättre sent än aldrig!

Måndag var det jobb. Efter jobbet bar det av in till Mora för att handla hundmat och lämna in papper till Lernia. Sen hem och lämnade Ida och hämtade Cula, så for vi till Ädel i Äppelbo. Vi pratade och hade trevligt :) Tränade lite med, men Cula var fortfarande trött efter helgen så hon orkade inte så mycket.

Tisdag, började också med jobb. Sen tänkte jag att jag skulle skriva i bloggen om helgens bravader, men då började det åska och blixtra som tusan! Så den idén slopades rätt snabbt. Så då satt jag inne och myste med vovvarna. På kvällen hade jag lovat att hjälpa till på broarna runt, så det vart till att klä på sig regnkläder och gummistövlar då det regnet hade stått som spön i backen ett tag. På några timmar hade det nog kommit nära 1dm vatten! Men det gick bra att hjälpa till på broarna runt :) Efter broarna runt vart jag bjuden på födelsedags fika hos Emma, var väldigt mumsigt det hon bakat! Men det var typ vetemjöl i allt, men dum som jag var så åt jag iaf. Det var ju såå gott!

Så på onsdagen hade jag lite ont i magen och mådde illa, mitt fel. Och det var ju typiskt då jag skulle stå och baka hela dan! Det var Venjansdagen då, och då skulle det bakas tunnbröd. Men Siri hade en dunderkur som jag fick snappsa, först var den på väg upp igen. men lyckades svälja ner det igen och skölja med lite vatten. Och kanske efter 15min så satte den sprätt på magen, fick nästan springa på toa. Men den hjälpte! Efter det vart jag mycket bättre i magen, fick ur mig skiten ;) haha

Vi stod och bakade tunnbröd från 7-16 ungefär. Så det var ett tag, var rätt trött i benen på kvällen! Men hem och vila lite, äta lite mat och sen duscha. Klädde upp mig och sen bar det av till tältet som öpnnat samma dag. Drack en cider, då jag skulle upp och jobba dagen efter. Men trevligt var det :)

Torsdag var det jobb. Efter att jag slutat det jobbet så åkte jag och Ida upp till kyrkberget och städade, så det vart jobb direkt efter första jobbet. På kvällen var det fotbollstävling. Cula fick följa för att få lite träning, och hon skötte sig självklart bra. Duktig tjej :) På kvällen vart det inget tält, orkade icke.

Fredag var det jobb även då. Var och hämta Cula sista turen jag gjorde på jobbet, så vi gick till ordenshuset där jag skulle hjälpa till lite på klassåterträffen som var där. När vi var klara så åkte vi hem, duschade och gjorde mig vacker ;) Försökte iaf :P Sen packade jag och Sandra i lite cider och gick till Lina. Så där satt vi och prata å drack gott. Efter en stund gick vi till ordenshuset en sväng och sedan vidare till tältet. Där var det drag, och det vart någon cider där. Efterfest vart det i kroken hos Emelie, var riktigt trevligt! Och jag höll mig på en lugn nivå hela kvällen, det var skönt.
Hehe jag gjorde ju värst dissen där på en kille. Jag hade gått ut och satt mig på deras altan, satt och njöt av naturen och luften. Så då kommer det en kille och slår sig ner brevid mig. Och vi pratar lite (kommer inte riktigt ihåg om vad), sen frågar han om han får ge mig en kyss. Okej svarar jag och fortsätter och kikar framåt. Då säger han, men du får väl vända dig hitåt då. Hahaha trodde bara att han ville ge mig en puss på kinden. Men nu i efterhand kan man skratta åt det ;)

Kom nog hem vid 4 tiden, en lyckad kväll!

Lördagen var seeg. Åt lite brunch, kebabtallrik på grillen. Sen åkte vi båt ut till buderön där vi åt lite mat och fikade. Självklart så började det regna, tur Jesper har kapell på båten, så då gick det bra att åka hem iaf. Hem och vila lite, såg en film. Sen vart det middag i tältet och vilken god mat!! Grillbuffé typ, men lamm och revbensspjäll, mums! Kött är nog det godaste som finns! ;) Och jag kände mig inte såå sugen på cider när vi var där. Men sen åkte jag, Lina och Sandra på en förfest, så då var vi hem och hämtade isgroggen och drack upp den. Så då var man på g igen :D Men kvällen vart kortlivad, tyvärr. Brallan kom hem ikväll med! Efter att ha varit på "kollo" i lite mer än en  vecka. Trevligt att ha skruttan hemma igen :)

Söndag, idag, har jag bara tagit det lugnt. Inte gjort något särskillt. Titta på massa fiskeprogram, så nu har jag blivit sugen att åka på havsfiske i Norge! XD Få se när jag ska ha råd med det, nästa år kanske. Har även lagt två spår. Ett till Cula och ett jätte jättekort till Alice. De fixade spåren bra. Tog ett tag för Alice att förstå vad hon skulle görs, men tillslut så! Blir nog ett varsitt spår till imorgon åt dom. Lattja fick ut och springa på kvällskvisten, en tur på ca 13km. Så både jag och hon är trötta nu! Måste ju träna upp kondisen till älgjakten, Lattjas kondis alltså ;)

Det var denna vecka, har tränat lite lydnad med Cula nästan varje kväll med. Hon börjat bli väldigt duktig :)

Det har varit så konstigt denna vecka, det har varit fint väder varannan dag och dåligt varannan. Mysko väder här i Venjan, tråkigt väder om inte annars.

Nu ska jag sova, men lägger in två skitbra låtar som ni måste lyssna på :D


Han är rätt snygg tycker jag ;) Texten gör en del med tycker jag, danska men ändå förståelig. En riktigt jättebra låt! Lov it, I like it! Vet vad Linda kommer säga, att jag är karlsjuk. Har jag inte rätt Linda?? ;)


Den här låten är också riktigt bra :) Like it to!

Så där då! Vart ett till låångt inlägg. Njut av låtarna, jag ska lyssna på dom lite till innan jag släcker för att sova. Ska jobba kväll imorgon.
Natti! Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0